• امروز : سه شنبه, ۱۲ سرطان , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 2 July - 2024
0

بیش از ۱۰ قرارداد میان تاجران افغان و ترکمنستانی امضا شد

  • کد خبر : 13016
  • 17 ثور 1403 - 10:29
بیش از ۱۰ قرارداد میان تاجران افغان و ترکمنستانی امضا شد

وزارت صنعت و تجارت طالبان اعلام کرده که بیش از ۱۰ قرارداد و دو تفاهم‌نامه میان شرکت‌های خصوصی افغانستان و ترکمنستان امضا شده است. این وزارت دوشنبه‌شب، ۱۷ ثور، در شبکه اجتماعی ایکس نگاشته که این قراردادها میان برخی از تاجران افغان و ترکمنستانی در هرات امضا شده است. این تفاهم‌نامه‌ها و قراردادها در بخش‌های […]

وزارت صنعت و تجارت طالبان اعلام کرده که بیش از ۱۰ قرارداد و دو تفاهم‌نامه میان شرکت‌های خصوصی افغانستان و ترکمنستان امضا شده است.
این وزارت دوشنبه‌شب، ۱۷ ثور، در شبکه اجتماعی ایکس نگاشته که این قراردادها میان برخی از تاجران افغان و ترکمنستانی در هرات امضا شده است.
این تفاهم‌نامه‌ها و قراردادها در بخش‌های مواد ساختمانی، از جمله سیخ‌گول، رنگ تعمیراتی، سنگ مرمر و همچنان مواد خوراکی به امضا رسیده است.
نورالدین عزیزی، وزیر صنعت و تجارت طالبان در دیدارش با آتاقلی اف، رییس اتحادیه تاجران و صنعت‌کاران ترکمنستان خواستار سرمایه‌گذاری بیشتر شرکت‌های این کشور در افغانستان شده است.
این در حالی است که چند روز پیش نیز وزارت صنعت و تجارت طالبان اعلام کرده بود که این گروه در نشستی با هیأت ترکمنستانی روی موضوعات مختلف اقتصادی و تجارتی گفت‌وگو کرده‌ است.
این وزارت ۱۰ ثور از برگزاری این نشست خبر داده و گفته بود که در آن روی ایجاد مرکز بزرگ و مشترک لوژستیکی در بندر «تورغندی» و توافق‌نامه ترانزیتی سه‌جانبه میان طالبان، ترکمنستان و قزاقستان گفت‌وگو شده است.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=13016

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.