• امروز : پنج شنبه, ۳۱ جوزا , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 20 June - 2024
2

افزایش ۵۳ درصدی داد و ستد افغانستان با ترکیه در سال ۱۴۰۲

  • کد خبر : 13090
  • 24 ثور 1403 - 18:05
افزایش ۵۳ درصدی داد و ستد افغانستان با ترکیه در سال ۱۴۰۲

وزارت صنعت و تجارت از افزایش پنجاه و سه درصدی داد و ستد با ترکیه در سال ۱۴۰۲ خورشیدی خبر می‌دهد. بربنیاد اطلاعات این وزارت سال‌ پار به ارزش بیش صد میلیون دالر تجارت با ترکیه انجام شده که ۲۷ میلیون دالر آن را صادرات تشکیل می‌دهد. عبدالسلام آخندزاده جواد سخن‌گوی وزارت صنعت و تجارت […]

وزارت صنعت و تجارت از افزایش پنجاه و سه درصدی داد و ستد با ترکیه در سال ۱۴۰۲ خورشیدی خبر می‌دهد.
بربنیاد اطلاعات این وزارت سال‌ پار به ارزش بیش صد میلیون دالر تجارت با ترکیه انجام شده که ۲۷ میلیون دالر آن را صادرات تشکیل می‌دهد.
عبدالسلام آخندزاده جواد سخن‌گوی وزارت صنعت و تجارت گفت: «در جریان سال ۱۴۰۲ در حدود ۱۰۷ میلیون دالر بوده که از این میان ۲۷ میلیون دالر آن را صادرات و ۸۰ میلیون دالر آن واردات است نظر به سال ۱۴۰۱ افزایش ۵۳ درصدی را نشان می‌دهد.»
اتاق صنایع و معادن نیز تاکید می‌کند که در کنار داد و ستد با ترکیه در زمینه سرمایه‌گذاری‌های این کشور در افغانستان نیز توجه شود.
سخی احمد پیمان معاون اول اتاق صنایع و معادن گفت: ««در یک و نیم سال اخیر سرمایه‌گذارهای ترکیه علاقه‌مند سرمایه‌گذاری در معادن و بخش انرژی افغانستان است و این یک فرصت خیلی خوب است.»
پیش از این هیات به ریاست ملا عبدالغنی برادر معاون اقتصادی ریاست‌الوزرا به ترکیه سفر کرده و درباره گسترش روابط تجارتی و اقتصادی با مقام‌های ترکی گفت‌وگو کرد.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=13090

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.