• امروز : پنج شنبه, ۳۱ جوزا , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 20 June - 2024
2

برگزاری نمایشگاه رقابتی خطاطی و نقاشی در کابل

  • کد خبر : 13110
  • 25 ثور 1403 - 23:59
برگزاری نمایشگاه رقابتی خطاطی و نقاشی در کابل

نمایشگاه رقابتی خطاطی و نقاشی در کابل برگزار شد. در این نمایشگاه بیش از هفتاد هنرمند آفریده‌های نقاشی و خطاطی شان را به نمایش گذاشته‌اند. آنان از آنچه که کم‌توجهی به هنرهای نقاشی و خطاطی در کابل می‌دانند، انتقاد می‌کنند. زرمینه اشتراک‌کننده گفت: «تا امروز که رسیدم من هیچ وقت استاد نداشتیم که با او […]

نمایشگاه رقابتی خطاطی و نقاشی در کابل برگزار شد. در این نمایشگاه بیش از هفتاد هنرمند آفریده‌های نقاشی و خطاطی شان را به نمایش گذاشته‌اند.
آنان از آنچه که کم‌توجهی به هنرهای نقاشی و خطاطی در کابل می‌دانند، انتقاد می‌کنند.
زرمینه اشتراک‌کننده گفت: «تا امروز که رسیدم من هیچ وقت استاد نداشتیم که با او کار کرده باشم؛ ولی افتخار می‌کنم که امروز تا این سطح رسیدیم.»
فرشته اشتراک‌کننده دیگر گفت: «هنر در اصل یک ضرورت است در یک جامعه، بخاطری که به تصویر کشیدن حقایق یک جامعه است.»
هنرمندان از امارت اسلامی خواهان پشتیبانی و فراهم شدن سهولت‌ها در زمینه مواد خام برای خود و هم مسلکان شان هستند.
مزمل اشتراک‌کننده گفت: «با آن‌که ما خیلی زحمت می‌کشیم، نصف پیکر جامعه را فرهنگ و هنر تشکیل داده؛ ولی کسی از ما حمایت نمی‌کنند، هنر ما روز به روز کم‌تر شده می‌رود.»
غلام حسین اشتراک‌کننده دیگر گفت: «نمایشگاه‌های حضوری که امسال برگزارشده خیلی خوب است و تاثیرات خوبی داشته روی همه اشتراک‌کننده‌ها.»
هم‌زمان با این، مسوولان خانه فرهنگ و هنرافغانستان هدف از راه‌اندازی برنامه رقابتی را رشد و پشتیبانی از نقاشان و خطاطان می‌دانند.
مسوولان این نهاد می‌افزایند که این برنامه به هم‌کاری وزارت اطلاعات و فرهنگ و خانه فرهنگ و هنر افغانستان در نمایشگاه بین‌المللی کابل برگزار شده است.
رضا میتامن مسوول خانه فرهنگ و هنر گفت: «بتوانیم توسط این تشویش کنیم هنرمندانی را که خانه‌نشین شدند و نخواستند دیگر به گالری‌های شان بروند، از این طریق تشویش شوند و بتوانند که هنرشان را ادامه بدهند و استعداد شان حیف نشود.»
به گفته مسوولان خانه فرهنگ و هنر افغانستان، در حال حاضر نود درصد گالری‌های نقاشی و خطاطی به علت‌های گوناگون بسته شده‌اند و بسته‌شدن آن سبب کم‌رنگ شدن هنر نقاشی و خطاطی در میان جوانان شده است.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=13110

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.