• امروز : پنج شنبه, ۳۱ جوزا , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 20 June - 2024
3
شرکت هیات ا.ا در نشست کازان؛

جلب سرمایه‌گذاری یکی از اهداف است

  • کد خبر : 13121
  • 26 ثور 1403 - 9:13
جلب سرمایه‌گذاری یکی از اهداف است

نورالدین عزیزی سرپرست وزارت صنعت و تجارت در راس هیاتی برای شرکت در پانزدهمین نشست بین‌المللی اقتصادی روسیه و جهان اسلام به کازان رفته است. آخندزاده عبدالسلام جواد سخن‌گوی وزارت صنعت و تجارت گفته است که آقای عزیزی در حاشیه این نشست در زمینه جلب سرمایه‌گذاری در کشو نیز با مقام‌های روس گفت‌وگو خواهد کرد. […]

نورالدین عزیزی سرپرست وزارت صنعت و تجارت در راس هیاتی برای شرکت در پانزدهمین نشست بین‌المللی اقتصادی روسیه و جهان اسلام به کازان رفته است.
آخندزاده عبدالسلام جواد سخن‌گوی وزارت صنعت و تجارت گفته است که آقای عزیزی در حاشیه این نشست در زمینه جلب سرمایه‌گذاری در کشو نیز با مقام‌های روس گفت‌وگو خواهد کرد.
سخن‌گوی وزارت صنعت و تجارت گفت: «ضمن اشتراک در این گردهمایی، در رابطه به تسهیل تجارت، رشد سرمایه‌گذاری بین دو کشور و جلب سرمایه‌گذاری در افغانستان با مقام‌های روسیه و کشورهای دیگر و هم‌چنان با شرکت‌های بزرگ دیدار و گفت‌وگو می‌کنند.»
با این حال اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری کشور تلاش‌ها برای جلب سرمایه‌گذاری در بخش‌های گوناگون را در رشد و توسعه اقتصاد کشور مهم می‌داند.
خان‌جان الکوزی عضو هیأت رهبری اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری گفت: «این سفرها بسیار مفید است و در روابط اقتصادی مثمر تمام می‌شود و ما امیدوار هستیم که قراردادهایی هم در آن‌جا صورت بگیرد.»
از سویی‌هم برخی آگاهان، شرکت هیات امارت اسلامی را در نشست‌های اقتصادی کشورهای منطقه در رشد و توسعه روابط اقتصادی با این کشورها اثرگذار می‌دانند.
شمس‌الرحمن احمدزی آگاه مسایل اقتصادی گفت: «تاکید روی این نشست به این خاطر است که سرمایه‌گذاری برای افغانستان جلب کند و مردم بیایند و در بخش‌های مختلف سرمایه‌گذاری کنند.»
محمدنبی افغان یکی دیگر از آگاهان مسایل اقتصادی می‌گوید: «کشورهای همسایه و دیگر کشورها صنعت شان را سر ما می‌فرشند و تجارت می‌کنند، در مقابل، ما هم باید با آنان تجارت کنیم و صادرات داشته باشیم.»
نشست بین‌المللی اقتصادی روسیه و جهان اسلام همه‌ساله برگزار می‌شود و سال پار نیز نورالدین عزیزی سرپرست وزارت صنعت و تجارت در راس یک هیأت به نمایندگی از امارت اسلامی در این نشست اشتراک کرده بود.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=13121

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.