• امروز : پنج شنبه, ۳۱ جوزا , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 20 June - 2024
1

کمک جاپان برای پشتیبانی از روند واکسیناسیون در افغانستان

  • کد خبر : 13145
  • 26 ثور 1403 - 22:14
کمک جاپان برای پشتیبانی از روند واکسیناسیون در افغانستان

جاپان تفاهم‌نامه شش اعشاریه نه میلیون دالری را به هدف پشتیبانی از روند واکسیناسیون در افغانستان با یونیسف امضا کرد. تاکایوشی کورومیا سفیر جاپان برای افغانستان گفته است که صندوق پشتیبانی از کودکان سازمان ملل متحد یا یونیسف با این کمک‌ها می‌تواند بیش از چهار میلیون کودک و زن را واکسین کند. سفیر جاپان برای […]

جاپان تفاهم‌نامه شش اعشاریه نه میلیون دالری را به هدف پشتیبانی از روند واکسیناسیون در افغانستان با یونیسف امضا کرد.
تاکایوشی کورومیا سفیر جاپان برای افغانستان گفته است که صندوق پشتیبانی از کودکان سازمان ملل متحد یا یونیسف با این کمک‌ها می‌تواند بیش از چهار میلیون کودک و زن را واکسین کند.
سفیر جاپان برای افغانستان افزوده است: «در مراسم امروز، دولت جاپان تقریبا هفت میلیون دالر امریکایی را به یونیسف ارایه خواهد کرد که این مقدار پول، یونیسف را قادر می‌سازد تا در بهبود دسترسی و استفاده از خدمات واکسیناسیون با کیفیت عادلانه برای کودکان و زنان کمک کند.»
تاج‌الدین اویول مسوول صندوق پشتیبانی از کودکان سازمان ملل متحد یا یونیسف گفته است که بخشی از این کمک‌ها برای برگزاری کارزار واکسیناسیون پولیو هزینه خواهد شد. او از پشتیبانی دایمی جاپان از زنان و کودکان در افغانستان و همکاری این کشور با یونیسف ابراز خرسندی کرده است.
مسوول صندوق پشتیبانی از کودکان سازمان ملل برای افغانستان گفته است: «با پشتیبانی جاپان، ما قادر خواهیم بود برای بیش از چهار میلیون کودک و زن در افغانستان، واکسیناسیون معمولی فراهم کنیم تا از آنان در برابر بیماری‌های قابل پیش‌گیری چون سرخکان، توبرکلوز و تیتانوس محافظت کنیم.»
محی‌الدین یکی از پزشکان در باره کمک‌ها گفت: «مهم‌ترین گپ در رابطه به کمک‌هایی که از طریق سازمان‌های صحی انجام می‌شود، شفافیت و پاسخ‌دهی است که باید به‌طور شفاف به مصرف برسند.»
پیش از این نیز اندونیزیا ده میلیون دوز واکسین پولیو به وزرات صحت عامه کمک کرد.
وزارت صحت عامه از آغاز سال روان میلادی تا اکنون دو کارزار فرعی و یک کارزار سرتاسری واکسیناسیون پولیو را در کشور راه‌اندازی کرده است.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=13145

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.