• امروز : جمعه, ۸ سرطان , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 28 June - 2024
1

تعداد قربانیان گرما در حج امسال به دست‌کم ۱۳۰۱نفر رسید

  • کد خبر : 13319
  • 03 سرطان 1403 - 20:29
تعداد قربانیان گرما در حج امسال به دست‌کم ۱۳۰۱نفر رسید

مقام‌های عربستان می‌گویند دست کم ۱۳۰۱ نفر طی مراسم حج امسال جان باخته‌اند که اکثر آنها زائران غیرمجازی بوده‌اند که مسیرهای طولانی را در گرمای طاقت‌فرسا پیاده پیموده‌اند. خبرگزاری رسمی عربستان – اس‌پی‌ای – گزارش کرده که بیش از یک سوم از قربانیان گرما در مراسم حج، افرادی بوده‌اند که بدون اجازه قانونی در این […]

مقام‌های عربستان می‌گویند دست کم ۱۳۰۱ نفر طی مراسم حج امسال جان باخته‌اند که اکثر آنها زائران غیرمجازی بوده‌اند که مسیرهای طولانی را در گرمای طاقت‌فرسا پیاده پیموده‌اند.
خبرگزاری رسمی عربستان – اس‌پی‌ای – گزارش کرده که بیش از یک سوم از قربانیان گرما در مراسم حج، افرادی بوده‌اند که بدون اجازه قانونی در این مراسم حضور یافته‌اند و زیر نور مستقیم آفتاب بدون هیچ سرپناه و راهی برای خنک نگه داشتن خود مسیرهای طولانی را پیاده‌روی کرده‌اند.
این خبرگزاری همچنین در گزارش خود نوشته برخی از جان‌باختگان افراد سالمند و یا کسانی بوده‌اند که از بیماری‌های مزمن رنج می برده‌اند.
فهد الجلاجل، وزیر بهداشت عربستان گفته این وزارتخانه برای بالابردن آگاهی زائران نسبت به خطرات گرمازدگی و چگونگی پیشگیری و مواجهه با‌ آن اقدامات متعددی انجام داده است.
وزارت بهداشت عربستان می‌گوید ایستگاه‌های امدادی در طول مراسم حج امسال به حدود نیم میلیون زائر از جمله ۱۴۰ هزار زائر بدون مجوز خدمات مرتبط با گرمازدگی ارایه کرده‌اند که بسیاری از آنها همچنان در بیمارستان‌ها بستری‌اند.
با این حال، دولت عربستان با انتقادهای فراوانی روبروست و ناظران این کشور را متهم به ناکافی بودن اقداماتش برای برگزاری مراسم حج به صورت ایمن متهم کرده‌اند.
همه این‌ها در حالی روی داد که بنابر گزارش سازمان هواشناسی عربستان گرمای هوا در مکه به ۵۱.۸ درجه سلسیوس رسیده است.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=13319

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.