• امروز : دوشنبه, ۳۱ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 20 May - 2024
3

شمس‌الدین شریعتی به‌حیث دادستان کل طالبان تعیین شد

  • کد خبر : 6629
  • 10 دلو 1400 - 7:27
شمس‌الدین شریعتی به‌حیث دادستان کل طالبان تعیین شد

حکومت سرپرست گروه طالبان اعلام کرد که شمس‌الدین شریعتی به‌حیث دادستان کل این گروه تعیین شده است. انعام‌الله سمنگانی، معاون سخن‌گوی طالبان امروز در تویتی گفته که شریعتی براساس حکم مقام رهبری این گروه به‌عنوان دادستان کل طالبان تعیین شده است. شمس‌الدین شریعتی پیش از این معین وزارت زراعت، آبیاری و‌مالداری طالبان بوده است. او […]

حکومت سرپرست گروه طالبان اعلام کرد که شمس‌الدین شریعتی به‌حیث دادستان کل این گروه تعیین شده است.
انعام‌الله سمنگانی، معاون سخن‌گوی طالبان امروز در تویتی گفته که شریعتی براساس حکم مقام رهبری این گروه به‌عنوان دادستان کل طالبان تعیین شده است.
شمس‌الدین شریعتی پیش از این معین وزارت زراعت، آبیاری و‌مالداری طالبان بوده است. او از ولسوالی کشم ولایت بدخشان است و در گذشته به‌حیث والی طالبان در ولایت‌های پکتیا و میدان وردک کار کرده است.
شریعتی معاون کمیسیون دعوت و ارشاد طالبان هم بوده است.
در دستگاه عدلی و قضایی طالبان، اعضای این گروه به‌گونه‌ی یک دست تعیین شده‌اند.
همچنین به‌تازگی اسنادی به دست ما رسیده است که نشان می‌دهد طالبان با به‌دست‌گرفتن قدرت، دست به تصفیه‌ی قومی کارمندان اداره‌های مختلف حکومت سرپرست‌شان زده و به‌جای آنان کارمندان تازه را براساس تعلقات سیاسی، مذهبی و قومی مقرر کرده‌اند.
طبق این اسناد، طالبان تمامی قضات و کارمندان قضایی حکومت پیشین که عمدتا متعلق به قوم هزاره‌اند، برکنار کرده و به‌جای‌شان افراد خود را مقرر کرده است.
براساس این اسناد، تا پیش از سقوط حکومت به‌دست طالبان، از میان دوهزار و ۵۰۰ نفر قاضی حدود ۱۰۰ قاضی از قوم هزاره در سطوح مختلف با تحصیلات عالی در سراسر افغانستان به‌عنوان قاضی در دستگاه قضایی کار می‌کرده‌اند که اکنون تمامی این افراد برکنار شده‌اند.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=6629

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.