• امروز : چهارشنبه, ۲۶ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 15 May - 2024
4
سازمان ملل:

تا کنون ۳۱۲ میلیون دالر پول نقد به افغانستان داده‌ایم

  • کد خبر : 6805
  • 20 دلو 1400 - 8:38
تا کنون ۳۱۲ میلیون دالر پول نقد به افغانستان داده‌ایم

رامز‌ الاکبروف، معاون دفتر معاونت سازمان ملل در افغانستان (یوناما) می‌گوید که این سازمان تا کنون توانسته است ۳۱۲ میلیون دالر پول نقد دالر را به افغانستان انتقال دهد، اما به‌گفته‌ی او، این مقدار کمک بسنده نیست. این درحالی است که در ماه‌های اخیر چندین محموله‌ی پول نقد وارد کشور شده و به بانک مرکزی […]

رامز‌ الاکبروف، معاون دفتر معاونت سازمان ملل در افغانستان (یوناما) می‌گوید که این سازمان تا کنون توانسته است ۳۱۲ میلیون دالر پول نقد دالر را به افغانستان انتقال دهد، اما به‌گفته‌ی او، این مقدار کمک بسنده نیست.
این درحالی است که در ماه‌های اخیر چندین محموله‌ی پول نقد وارد کشور شده و به بانک مرکزی و بانک بین‌المللی افغانستان تحویل داده شده است. در آخرین محموله، امروز ۳۲ میلیون دالر به افغانستان رسیده و به بانک مرکزی سپرده شده است.
معاون یوناما همراه با دیبرا لاینز، نماینده‌ی ویژه دبیرکل سازمان ملل در افغانستان با مولوی عبدالسلام حنفی، معاون نخست‌وزیر طالبان در خصوص کمک‌های بشردوستانه دیدار و معلومات ارایه کرده است.
او در این دیدار از توزیع مواد غذایی به نُه میلیون نفر و ارائه خدمات صحی برای هشت میلیون نفر دیگر در افغانستان در چند ماه‌ اخیر خبر داده است.
انعام‌الله سمنگانی، معاون سخن‌گوی طالبان در این مورد در رشته‌تویتی نوشته است که رامز‌ الاکبروف افزوده است که سازمان ملل معاشات کارمندان دو هزار و ۵۰۰ کلینک صحی را می‌پردازد.
به نوشته‌ی سمنگانی، حنفی با ابراز امتنان از کمک‌های بشردوستانه‌ی سازمان ملل متحد، گفته است که باید به مردم ولسوالی‌ها و ساحات دوردست با توجه به نیازمندی آنان، رسیدگی بیشتری صورت بگیرد.
او همچنین تأکید کرده است که پروژه‌های ناتمام که از سوی سازمان‌های مختلف قرارداد شده باید تکمیل شود، تا هم مردم از آن بهره ببرند و هم حقوق‌ قراردادی‌ها پرداخته شود.
حنفی بر هماهنگی و همکاری بیشتر بین ارگان‌های حکومت طالبان و ادارات سازمان ملل متحد تأکید کرده است تا به‌گفته‌ی او، «از فساد، بی‌نظمی و پراکندگی جلوگیری شود».

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=6805

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.