• امروز : دوشنبه, ۲۴ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 13 May - 2024
2

آنی‌ ارنو، نویسنده فرانسوی برنده جایزه نوبل ادبیات شد

  • کد خبر : 8074
  • 14 میزان 1401 - 12:36
آنی‌ ارنو، نویسنده فرانسوی برنده جایزه نوبل ادبیات شد

اکادمی نوبل، آنی ارنو، نویسنده ۸۲ ساله فرانسوی را برنده جایزه نوبل ادبیات سال ۲۰۲۲ معرفی کرد. این اکادمی روز پنج‌شنبه، ۶ اکتبر، اعلام کرد که او «برای شجاعت و تیزهوشی واقع‌بینانه‌ای که به واسطه آن ریشه‌ها، بیگانه‌گی‌ها و محدودیت‌های جمعی حافظه شخصی را کشف می‌کند» شایسته دریافت جایزه نوبل ادبیات امسال شناخته شده است. […]

اکادمی نوبل، آنی ارنو، نویسنده ۸۲ ساله فرانسوی را برنده جایزه نوبل ادبیات سال ۲۰۲۲ معرفی کرد.
این اکادمی روز پنج‌شنبه، ۶ اکتبر، اعلام کرد که او «برای شجاعت و تیزهوشی واقع‌بینانه‌ای که به واسطه آن ریشه‌ها، بیگانه‌گی‌ها و محدودیت‌های جمعی حافظه شخصی را کشف می‌کند» شایسته دریافت جایزه نوبل ادبیات امسال شناخته شده است.
برخی از آثار این استاد دانشگاه و نویسنده مشهور به زبان‌های مختلف دنیا از جمله چند رمان او به زبان فارسی نیز ترجمه شده است.
ارنو در خانواده‌ای از طبقه کارگر بزرگ شده و از رشته ادبیات مدرن فارغ‌التحصیل شده است. او پیش از این جوایز مختلفی از جمله جایزه ادبی رنودو، جایزه فرانسوا موریاک، جایزه‌ مارگریت دوراس، جایزه‌ زبان فرانسه و جایزه‌ تلگرام ریدرز را نیز از آن خود کرده است.
آنی ارنو شانزدهمین فرانسوی است که از سال ۱۹۰۱ موفق به کسب جایزه نوبل می‌شود. هشت سال پیش پاتریک مودیانو، نویسنده دیگر فرانسوی، این جایزه عالی را از آن خود کرده بود.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=8074

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.