• امروز : چهارشنبه, ۲۶ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 15 May - 2024
5
وزارت انرژی آمریکا:

ویروس کرونا احتمالا منشا آزمایشگاهی دارد

  • کد خبر : 9213
  • 07 حوت 1401 - 20:06
ویروس کرونا احتمالا منشا آزمایشگاهی دارد

یافته‌های وزارت انرژی آمریکا نشان می‌دهد که همه‌گیری کووید-۱۹ «احتمالا» در اثر نشت ویروس کرونا از آزمایشگاه‌های چین رخ داده است. روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از یک گزارش طبقه‌بندی شده آژانس اطلاعات ملی ایالات متحده که در اختیار کاخ سفید و کنگره قرار گرفته است، گزارش داد ارزیابی جدید وزارت انرژی آن را […]

یافته‌های وزارت انرژی آمریکا نشان می‌دهد که همه‌گیری کووید-۱۹ «احتمالا» در اثر نشت ویروس کرونا از آزمایشگاه‌های چین رخ داده است.
روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از یک گزارش طبقه‌بندی شده آژانس اطلاعات ملی ایالات متحده که در اختیار کاخ سفید و کنگره قرار گرفته است، گزارش داد ارزیابی جدید وزارت انرژی آن را کنار پلیس فدرال آمریکا قرار داده که پیش‌تر ارزیابی مشابهی را ارائه کرده بود.
چهار سازمان اطلاعاتی دیگر آمریکا همچنان بر این باورند که انتشار ویروس کرونا به صورت طبیعی صورت گرفته است.
به نوشته وال استریت ژورنال، سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا، سی‌آی‌ای، هنوز نتوانسته نسبت به منشا انتشار این ویروس به نتیجه‌ای برسد.
با این حال، وال استریت ژورنال نوشت همه سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا بر این باورند که منشا انتشار ویروس کرونا ارتباطی به برنامه‌های تسلیحات بیولوژیک در چین نداشته است.
بعضی از محققان بر این باورند که همه گیری کویید-۱۹ منشا حیوانی دارد و مانند بسیاری از همه گیری‌های پیشین ویروس از حیوانات به انسان‌ها منتقل شده است.
اما بعضی دیگر با اشاره به استقرار آزمایشگاه‌‌های ویروس شناسی در شهر ووهان، مرکز انتشار ویروس کرونا و عدم شناسایی منشا حیوانی برای این ویروس، می‌گویند احتمالا خطای انسانی عامل نشت ویروس از آزمایشگاه به شهر بوده است.
چین با رد فرضیات درباره منشا آزمایشگاهی ویروس کرونا می‌گوید سرایت این ویروس از خارج از این کشور آغاز شده است.
سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا بر این باورند که ویروس کرونا نخستین بار پیش از نوامبر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان سرایت پیدا کرده است.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=9213

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.