• امروز : شنبه, ۲۹ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
1
بانک توسعه اسلامی:

۱۴ پروژه در سال ۲۰۲۳ در افغانستان امضا شد

  • کد خبر : 12980
  • 10 ثور 1403 - 12:27
۱۴ پروژه در سال ۲۰۲۳ در افغانستان امضا شد

بانک توسعه اسلامی در گزارشی نوشته است که ۱۴ پروژه به ارزش بیش از ۳۵ میلیون دالر سال گذشته میلادی در افغانستان امضا شده و در حال عملی شدن هستند. بر بنیاد این گزارش که به دست‌آوردهای صندوق امانی بشردوستانه افغانستان پرداخته، از میان ۳۵ اعشاریه ۳۵ میلیون دالر، ۲۴ اعشاریه ۱۴ میلیون آن از […]

بانک توسعه اسلامی در گزارشی نوشته است که ۱۴ پروژه به ارزش بیش از ۳۵ میلیون دالر سال گذشته میلادی در افغانستان امضا شده و در حال عملی شدن هستند.
بر بنیاد این گزارش که به دست‌آوردهای صندوق امانی بشردوستانه افغانستان پرداخته، از میان ۳۵ اعشاریه ۳۵ میلیون دالر، ۲۴ اعشاریه ۱۴ میلیون آن از کمک‌های صندوق امانی بشردوستانه افغانستان هزینه شده است.
این پروژه‌ها در زمینه‌های پیکار با ناامنی غذایی، ارایه برنامه‌های تغذیه کودکان، مراقبت‌های بهداشتی، آموزش و خدمات بهداشتی برای شهروندان کشور به امضا رسیده‌اند.
در بخشی از این گزارش آمده است: «۱۴ پروژه در سال ۲۰۲۳ به ارزش ۳۵.۳۵ میلیون دالر امضا شده که ۲۴.۱۴ میلیون دالر آن از طریق صندوق امانی بشردوستانه افغانستان هزینه شده است.»
هم‌زمان با این شماری از پایتخت‌نشینان گفته‌اند که فقر و بیکاری سبب شده تا بیشتر به کمک‌های بشردوستانه وابسته باشند. آنان از نهادهای مددرسان ‌خواسته‌اند که به کمک‌های شان به مردم افغانستان ادامه دهند.
ذبیح‌الله باشنده کابل گفت: «اقتصاد همه خراب است. این‌جا میایم، روزانه صد تا دو صد افغانی عاید می‌کنیم، مقصد روز خود را می‌گذرانیم. در خانه کرایی زندگی می‌کنیم.»
انصارالله یکی دیگر از باشنده‌های کابل گفت: «هشت طفل دارم و خانه ام کرایی است. از حکومت میخواهیم که زمینه کار را برای ما ایجاد کند.»
با این حال وزارت اقتصاد، ادامه کمک‌های بشری برای افغانستان را برای ریشه‌کن سازی فقر مهم می‌پندارد.
عبداللطیف نظری معین مسلکی وزارت اقتصاد گفت: «از کمک‌های بانک توسعه اسلامی تشکر می‌کنیم اما تفاضا می‌کنیم که پروژه‌های بانک توسعه اسلامی و سایر نهادهای امدادی در آینده معطوف به زیرساخت‌ها و پروژه‌های انکشافی سمت و سو داده شود تا در رسیدن افغانستنان به خودکفایی به ما کمک بکند.»
بانک توسعه اسلامی در ۲۰ ماه اکتبر ۱۹۷۵ میلادی از سوی ۲۲ کشور اسلامی و با سرمایه اولیه ۷۵۵ میلیون دینار اسلامی در جده عربستان سعودی بنیاد نهاده شد که هدف آن پیشبرد توسعه اقتصادی و پیشرفت اجتماعی کشورهای عضو و جوامع مسلمان کشورهای غیرعضو در سراسر جهان بر بنیاد قوانین اسلامی گفته شده است.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=12980

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.