• امروز : شنبه, ۲۹ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
0

نمایش‌گاه فرآورده‌های کشاورزی گشایش یافت

  • کد خبر : 12985
  • 12 ثور 1403 - 11:35
نمایش‌گاه فرآورده‌های کشاورزی گشایش یافت

وزارت زراعت، آبیاری و مالداری ۳۰مین نمایش‌گاه فرآورده‌های کشاورزی را امروز (چهارشنبه) در کابل برگزار کرد. مقام‌های امارت اسلامی در برنامه گشایش این نمایش‌گاه گفته‌اند که برای پشتیبانی از کشاورزان، ارایه خدمات معیشت بدیل، مدیریت آب‌های کشور، مکانیزه‌سازی کشاورزی و بازاریابی برای فرآورده‌های کشاورزی تلاش می‌کنند. ملا عبدالغنی برادر معاون اقتصادی ریاست‌الوزرا در این برنامه […]

وزارت زراعت، آبیاری و مالداری ۳۰مین نمایش‌گاه فرآورده‌های کشاورزی را امروز (چهارشنبه) در کابل برگزار کرد.
مقام‌های امارت اسلامی در برنامه گشایش این نمایش‌گاه گفته‌اند که برای پشتیبانی از کشاورزان، ارایه خدمات معیشت بدیل، مدیریت آب‌های کشور، مکانیزه‌سازی کشاورزی و بازاریابی برای فرآورده‌های کشاورزی تلاش می‌کنند.
ملا عبدالغنی برادر معاون اقتصادی ریاست‌الوزرا در این برنامه گفت: «کشاورزی و مالداری برای بخش اقتصادی مهم است، بخش مهم صادرات را تشکیل می‌دهد، در کاهش فقر نقش ارزنده بازی می‌کند و فرصت‌های کاری ایجاد می‌کند.»
رییس‌الوزرا در پیامی که از عبدالستار سعید نماینده او خوانده شد، گفته است: «بخش کشاورزی و مالداری در افغانستان یک سکتور مهم در توسعه اقتصادی به‌شمار می‌رود. به همین هدف، امارت اسلامی متعهد است که برای کشاورزان و مالداران کشور سهولت‌های لازم ایجاد کند.»
هم‌زمان با این معاونان سیاسی و اداری ریاست‌الوزرا نیز در این برنامه بر پشتیبانی از سرمایه‌گذاران در سکتور کشاورزی افغانستان تاکید ورزیده‌اند.
مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی ریاست‌الوزرا گفت: «این مسوولیت مشترک ما است که به باغ‌داری و مالداری در کشور توجه کنیم. افغانستان به توسعه کشاورزی نیاز دارد و باید برای فرآورده‌های کشاورزی ما بازارهای مناسب پیدا کنیم.»
مولوی عبدالسلام حنفی معاون اداری ریاست‌الوزرا که یکی دیگر از سخن‌رانان این برنامه بود گفت: «به‌خاطر بازاریابی برای فرآورده‌های کشاورزی خود به سعی و تلاش خود ادامه می‌دهیم.»
مسوولان وزارت زراعت، آبیاری و مالداری نیز هدف از برگزاری این نمایش‌گاه را پشتیبانی از تولیدات کشاورزان عنوان می‌کنند.
صدراعظم عثمانی معین وزارت زراعت، آبیاری و مالداری گفت: «گشایش پروژه‌ها در بخش کشاورزی چون کانال قوش‌تیپه و امثال آن، پیش از این رخ داده و ما به‌سوی خودکفایی روان هستیم.»
این نمایش‌گاه چهار روز دوام می‌کند و فرآورده‌های گوناگون کشاورزی از سراسر افغانستان در ۲۶۳ غرفه برای چهار روز به نمایش گذاشته شده‌اند.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=12985

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.