• امروز : شنبه, ۲۹ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
0

امریکا به افغانستان زیر تسلط طالبان ۱۷٫۱۹‌ میلیارد دالر کمک کرده است

  • کد خبر : 13006
  • 14 ثور 1403 - 19:50
امریکا به افغانستان زیر تسلط طالبان ۱۷٫۱۹‌ میلیارد دالر کمک کرده است

اداره بازرس ویژه امریکا برای بازسازی افغانستان یا سیگار شصت‌‌وسومین گزارش ربع‌وار تازه از کمک‌های ایالات متحد امریکا به افغانستان زیر تسلط طالبان را نشر کرده است. در این گزارش که جمعه، ۱۴ ثور در صفحه ایکس سیگار نشر شده آمده است که رقم مجموعی کمک‌های امریکا به افغانستان طی حدود دوونیم سال گذشته به […]

اداره بازرس ویژه امریکا برای بازسازی افغانستان یا سیگار شصت‌‌وسومین گزارش ربع‌وار تازه از کمک‌های ایالات متحد امریکا به افغانستان زیر تسلط طالبان را نشر کرده است.
در این گزارش که جمعه، ۱۴ ثور در صفحه ایکس سیگار نشر شده آمده است که رقم مجموعی کمک‌های امریکا به افغانستان طی حدود دوونیم سال گذشته به ۱۷.۱۹ میلیارد دالر می‌رسد.
بازرس ویژه امریکا برای بازسازی افغانستان خاطرنشان کرده است که این رقم شامل بیش از ۲.۸ میلیارد دالر کمک‌ بشردوستانه، ۳.۵ میلیارد وجوه نقدی منتقل شده به صندوق امانی افغانستان نیز می‌شود.
افزون بر این، طبق گزارش سیگار بخش دیگر این رقم کمک شده مربوط به ۵.۳۶ میلیارد دالر وزارت دفاع امریکا برای کمک‌ به مردم افغانستان، پروژه‌های انکشافی و مبارزه با بلایای طبیعی در این کشور و نیز ۵.۵۳ میلیارد دالر بودجه اختصاص یافته به برنامه اسکان پناه‌جویان افغانستان می‌شود.
جان ساپکو، رییس سیگار در نامه‌ای به کانگرس امریکا همچنان گفته است که گزارش بعدی ماهوار این نهاد بر مواد مخدر در افغانستان متمرکز خواهد بود.
وی همچنان از کشف هزینه‌های مشکوک ۳۲۹ هزار دالری توسط پیمان‌کاران امریکایی در افغانستان خبر داده و بر شفافیت پروسه کمک‌‌های مالی تأکید کرده است.
کمک‌های مالی امریکا به افغانستان زیر تسلط طالبان بارها مورد انتقاد شهروندان کشور قرار گرفته است.
پیش از این شماری از نهادهای حقوق بشری از جمله زنان معترض از امریکا خواسته بودند که کمک‌های مالی به طالبان را متوقف کند.
این کمک‌ها در حالی صورت می‌گیرد که دو روز پیش، ودانت پاتل، معاون سخنگوی وزارت امور خارجه امریکا گفت که کشورش برای حفظ منافع ملی خود با طالبان تعامل می‌کند.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=13006

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.