• امروز : شنبه, ۲۹ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
0

نورالدین عزیزی در سفر به ایران بر توسعه تجارت و ترانزیت تاکید ورزید

  • کد خبر : 13001
  • 14 ثور 1403 - 10:15
نورالدین عزیزی در سفر به ایران بر توسعه تجارت و ترانزیت تاکید ورزید

نورالدین عزیزی سرپرست وزارت صنعت و تجارت به رهبری هیاتی به ایران رفته و در دیدار با والی سیستان و بلوچستان روی توسعه تجارت و ترانزیت با ایران تاکید ورزیده است. وزارت صنعت و تجارت اعلام کرده است که در این دیدار در کنار افزایش صادرات به ایران، درباره ایجاد یک کمیته فنی در بندر […]

نورالدین عزیزی سرپرست وزارت صنعت و تجارت به رهبری هیاتی به ایران رفته و در دیدار با والی سیستان و بلوچستان روی توسعه تجارت و ترانزیت با ایران تاکید ورزیده است.
وزارت صنعت و تجارت اعلام کرده است که در این دیدار در کنار افزایش صادرات به ایران، درباره ایجاد یک کمیته فنی در بندر چابهار به هدف آوردن تسهیلات برای بازرگانان دو طرف توافق شده است.
سردار محمد کرمی والی سیستان و بلوچستان ایران هم‌زمان به عنوان نماینده ویژه رییس‌جمهور آن کشور در مرز میان ایران و افغانستان نیز کار می‌کند.
آخندزاده عبدالسلام جواد سخن‌گوی وزارت صنعت و تجارت در پیوند به سفر هیات از کابل به سیستان و بلوچستان گفت: «جهت توسعه و تقویت تجارت میان دو کشور و ترانزیت از مسیر چابهار بحث همه جانبه شده است محترم نورالدین عزیزی با اشاره به یک سلسله مشکلات در تجارت میان دو کشور به رفع آن‌ها تاکید کرده است.»
در همین حال اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری افغانستان گفته است که در حال حاضر صادرات به ایران در مقایسه به واردات از آن کشور، اندک است.
محمد یونس مهمند معاون اول اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری با اشاره به اهمیت روابط اقتصادی با ایران گفته است که افغانستان می‌تواند از مسیر ایران، به کشورهای دیگر مانند چین، هند و ترکیه نیز صادرات داشته باشد و ایجاد سهولت‌ها در این زمینه، نقش ارزنده دارد.
آقای مومند گفت: «در این اواخر ما ترانزیت بسیار خوب با اروپا داشتیم و فعلن هم بازرگانان منتظر ترین هستند که بیاید از طریق ترین برای ما ترانزیت ارزان تمام می‌شود ما در ترانزیت هیچ نوع مشکلاتی نداریم چی از طریق موتر بوده یا راه‌آهن.»
سید مسعود آگاه مسایل اقتصادی گفت: «ایرانی‌ها یک منبع سرمایه است و خود شان نیز در صدور سرمایه‌گذاری است زمینه‌ها ایجاد شده که ایرانی‌ها سرمایه‌گذاری کنند و ما دروازه باز سرمایه‌گذاری ایران را می‌پذیریم.»
بر اساس اطلاعات وزارت صنعت و تجارت، افغانستان در سه ماه نخست سال روان میلادی به ارزش ۶۹۵ میلیون دالر با ایران دادوستد داشته که ۱۴ میلیون دالر را صادرات تشکیل می‌دهد.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=13001

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.