• امروز : شنبه, ۱۵ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
7

هشتمین جشنوارۀ توت در پنجشیر برگزار شد

  • کد خبر : 1035
  • 03 اسد 1399 - 15:29
هشتمین جشنوارۀ توت در پنجشیر برگزار شد

هشتمین جشنواره توت پنجشیر با حضور ده‌ها تن از شاعران، فرهنگیان، مقام‌های دولتی و باشندگان ولایت پروان، کاپیسا و پنجشیر برگزار شد. عبدالودود علی‌مردان، رییس اطلاعات و فرهنگ ولایت پنجشیر گفت که جشنواره‌ توت پنجشیر، از رسم‌های عنعنوی باشندگان این ولایت است که از هشت سال‌ به این‌سو توسط ریاست اطلاعات و فرهنگ و به […]

هشتمین جشنواره توت پنجشیر با حضور ده‌ها تن از شاعران، فرهنگیان، مقام‌های دولتی و باشندگان ولایت پروان، کاپیسا و پنجشیر برگزار شد. عبدالودود علی‌مردان، رییس اطلاعات و فرهنگ ولایت پنجشیر گفت که جشنواره‌ توت پنجشیر، از رسم‌های عنعنوی باشندگان این ولایت است که از هشت سال‌ به این‌سو توسط ریاست اطلاعات و فرهنگ و به کمک برخی نهاد‌های فرهنگی با حضور صد‌ها تن از باشندگان ولایات مختلف برگزار می‌شود.

او افزود که در تلاش اند تا در سال‌های پیش‌رو، این جشنواره را با “جمع و جوش” مردم و به ویژه با حضور شاعران، نویسندگان و فرهنگیان بسیاری ولایات دیگر برگزار کنند.

برخی از اشتراک‌کنندگان در این جشنواره گفته اند که برگزاری چنین جشنواره‌ها می‌تواند در همدیگر پذیری شهروندان این کشور و تحکیم وحدت میان اقوام افغانستان اثرگذار باشد.

در هشتمین جشنواره‌ توت پنجشیر که در روستای ملیمه، زادگاه قهار عاصی، یکی از شاعران معاصر افغانستان برگزار شده بود، شاعران به وصف توت، شعر سروده و باشندگان این ولایت با برپایی رقص قرصک و تفنگ‌بازی، این میلۀ عنعنوی را جشن گرفته اند.

جشنواره توت در پنجشیر همانند میله‌های گل‌سرخ در مزار، گل نارنج در ننگرهار، گل ارغوان در پروان و دیگر میله‌های عنعنوی مردم افغانستان همه ساله در این ولایت برگزار می‌شود.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=1035

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.