• امروز : جمعه, ۱۴ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
6

اعضای لویه‌جرگه با آزادی ۴۰۰ زندانی ‘خطرناک’ طالبان موافقت کردند

  • کد خبر : 1156
  • 18 اسد 1399 - 16:53
اعضای لویه‌جرگه با آزادی ۴۰۰ زندانی ‘خطرناک’ طالبان موافقت کردند

دومین روز لویه‌جرگه مشورتی برای تصمیم در مورد آزادی ۴۰۰ زندانی گروه طالبان با ارائه گزارش‌های ۵۰ کمیته کاری عصر امروز پایان یافت. قرار است نتیجه نهایی این جرگه فردا به گونه رسمی اعلام شود. در نشست امروز ۵۰ کمیته‌ کاری گزارش‌های‌شان را ارائه و با آزادی ۴۰۰ زندانی گروه طالبان موافقت کردند. عبدالله عبدالله، […]

دومین روز لویه‌جرگه مشورتی برای تصمیم در مورد آزادی ۴۰۰ زندانی گروه طالبان با ارائه گزارش‌های ۵۰ کمیته کاری عصر امروز پایان یافت. قرار است نتیجه نهایی این جرگه فردا به گونه رسمی اعلام شود. در نشست امروز ۵۰ کمیته‌ کاری گزارش‌های‌شان را ارائه و با آزادی ۴۰۰ زندانی گروه طالبان موافقت کردند. عبدالله عبدالله، رئیس لویه‌جرگه مشورتی در پایان این نشست گفت که نتیجه نهایی لویه‌جرگه مشورتی فردا به گونه رسمی اعلام می‌شود. آقای عبدالله گفت در صورتی که تصمیم کمیته‌های کاری مورد تایید جرگه قرار بگیرد، این تصمیم به زودترین فرصت عملی خواهد شد. رئیس لویه‌جرگه مشورتی تاکید کرد که همه اعضای لویه‌جرگه خواهان آغاز مذاکرات بین‌الافغانی هستند و اضافه کرد که پس از نهایی شدن تصمیم لویه‌جرگه سه روز نیاز است تا مذاکرات بین‌الافغانی آغاز شود.

آقای عبدالله با اشاره به برگزاری اولین دور گفتگوهای بین‌الافغانی گفت که در حال حاضر به استثنای مسئله آزادی زندانیان گروه طالبان هیچ مانع دیگری سد راه برگزاری این مذاکرات وجود ندارد. همچنین به گفته او پس از تصمیم نهایی لویه‌جرگه در اولین فرصت اعضای شورای عالی مصالحه نیز اعلام خواهند شد.

شورای عالی مصالحه پس از جنجال‌های انتخابات ریاست جمهوری اخیر در نتیجه توافق سیاسی میان اشرف غنی و عبدالله عبدالله به وجود آمد. ریاست این شورا به عهده آقای عبدالله است اما به دلیل ادامه اختلافات اعضای آن تا هنوز معرفی نشده‌اند.

در دومین روز لویه‌جرگه مشورتی کمیته‌های کاری خواهان آزادی ۴۰۰ زندانی باقی‌مانده‌ طالبان برای تسهیل مذاکرات بین‌الافغانی شدند. شرکت‌کنندگان تاکید کرده‌اند که این زندانیان باید با ضمانت‌های ملی و بین‌المللی آزاد شوند تا دوباره به میدان جنگ برنگردند. اعضای کمیته‌های کاری با اشاره به گفتگوهای صلح تاکید کردند که مذاکرت بین‌الافغانی باید به زودترین فرصت به رهبری افغان‌ها و ترجیحا در افغانستان برگزار شود. لویه جرگه مشورتی دیروز با شرکت ۳ هزار نفر از سراسر کشور آغاز شد. نتیجه نهایی این لویه‌جرگه با صدور یک قطعنامه فردا اعلام می‌شود.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=1156

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.