• امروز : جمعه, ۱۴ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
6

رهبر مخالفان بلاروس به لیتوانی گریخت

  • کد خبر : 1183
  • 21 اسد 1399 - 22:08
رهبر مخالفان بلاروس به لیتوانی گریخت

در حالیکه تظاهرات در بلاروس برای دومین شب متوالی ادامه داشت و خشونت‌ها باعث مرگ یک نفر شده است، سوتلانا تیخانوفسکایا، رهبر مخالفان در بلاروس با انتشار ویدئویی اعلام کرد که برای “حفظ جان فرزندانش” در تصمیمی سخت بلاروس را ترک کرده است. اما شواهدی نشان می‌دهد که خانم تیخانوفسکایا، مجبور به ترک بلاروس شده […]

در حالیکه تظاهرات در بلاروس برای دومین شب متوالی ادامه داشت و خشونت‌ها باعث مرگ یک نفر شده است، سوتلانا تیخانوفسکایا، رهبر مخالفان در بلاروس با انتشار ویدئویی اعلام کرد که برای “حفظ جان فرزندانش” در تصمیمی سخت بلاروس را ترک کرده است.

اما شواهدی نشان می‌دهد که خانم تیخانوفسکایا، مجبور به ترک بلاروس شده است. یک کانال اینترنتی وابسته به دولت بلاروس ویدئو دیگری از خانم تیخانوفسکایا منتشر کرده که او را در حال خواندن متنی نشان می‌دهد.

در این ویدئو او شکست در انتخابات را پذیرفته و از هوادارانش می‌خواهد که به اعتراضات پایان دهند. خانم تیخانوفسکایا در این ویدئو به دوربین نگاه نمی‌کند.

وزیر خارجه لیتوانی روز سه شنبه ۱۱ اوت، گفت که خانم تیخانوفسکایا، پس از مراجعه به کمیسیون مرکزی انتخابات برای شکایت درباره انتخابات روز یکشنبه، به مدت “هفت ساعت در بازداشت” بوده است. وزیر خارجه لیتوانی با تایید سفر خانم تیخانوفسکایا، می‌گوید که او در لیتوانی است و جایش امن است. بر اساس نتیجه اعلام شده انتخابات یکشنبه، الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهوری این کشور ۸۰ درصد آرا را کسب کرده است؛ اما شکایاتی مبنی بر تقلب در انتخابات وجود دارد. از جمله خانم سوتلانا تیخانوفسکایا نتیجه انتخابات را نپذیرفته و دولت را به تقلب گسترده متهم کرده است.

الکساندر لوکاشنکو، ۶۵ ساله از بیست و شش سال پیش رئیس جمهوری بلاروس بوده است. بلاروس زمانی بخشی از اتحاد جماهیر شوروی بود.

حکومت آقای لوکاشنکو به عنوان یک نظام غیر دموکراتیک شناخته و به نادیده گرفتن آزادی های رایج در کشورهای پیشرفته متهم شده است. او مخالفانش را “گوسفندانی” که از خارج این کشور هدایت می‌شوند، نامیده است. نتیجه انتخابات به بروز تظاهرات گسترده در مینسک، پایتخت بلاروس منجر شد و بین پلیس ضد شورش و تظاهرکنندگان درگیری‌های خشونت‌باری رخ داده است. گفته می شود که یکی از تظاهرکنندگان در اثر انفجار یک وسیله انفجاری که همراه خود داشت کشته شده است.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=1183

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.