• امروز : شنبه, ۱۵ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
3

تغییرات در سفارت‌ها؛ سفیران جدید معرفی می‌شوند

  • کد خبر : 1604
  • 13 سنبله 1399 - 16:32
تغییرات در سفارت‌ها؛ سفیران جدید معرفی می‌شوند

وزارت خارجه می‌گوید که ریاست جمهوری تعیین ۱۲ نامزدسفیر و تمدید ماموریت یکی از سفیران فعلی را منظور کرده است. بر اساس فهرست وزارت خارجه، شماری از سفیران فعلی، از یک کشور به کشور دیگر تبدیل شده و شماری نیز تازه معرفی خواهند شد. معلومات این وزارت نشان می‌دهد که از جمله ۱۳ تن، پنج […]

وزارت خارجه می‌گوید که ریاست جمهوری تعیین ۱۲ نامزدسفیر و تمدید ماموریت یکی از سفیران فعلی را منظور کرده است. بر اساس فهرست وزارت خارجه، شماری از سفیران فعلی، از یک کشور به کشور دیگر تبدیل شده و شماری نیز تازه معرفی خواهند شد. معلومات این وزارت نشان می‌دهد که از جمله ۱۳ تن، پنج تن از سفیران تازه گماشته‌شده دکتورا و هشت تن دیگر ماستری دارند. فهرست وزارت خارجه به قرار ذیل است:

داکتر زلمی رسول، وزیر امور خارجه و مشاور امنیت ملی پیشین افغانستان، نامزد سفیر در بریتانیا – یما یاری، وزیر پیشین فواید عامه، نامزد سفیر در آلمان – بسم‌الله وزیری، لوی‌درستیز پیشین قوای مسلح افغانستان، نامزد سفیر در قرغیزستان – سید طیب جواد، سفیر فعلی افغانستان در لندن، نامزد سفیر در روسیه – منیژه باختری، سفیر پیشین افغانستان در ناروی، نامزد سفیر در اتریش – امان‌الله جیحون، رییس فعلی ریاست چهارم سیاسی وزارت امور خارجه، نامزد سفیر در آذربایجان – خالد احمد زکریا، رییس فعلی ریاست پنجم سیاسی وزارت امور خارجه، نامزد سفیر در ایتالیا – نجیب‌الله علی‌خیل، سفیر فعلی افغانستان در ترکمنستان، نامزد سفیر در پاکستان – امیر محمد رامین، رییس فعلی همکاری‌های منطقه‌ای وزارت امور خارجه، نامزد سفیر در ترکیه – فرید ماموندزی، معین پیشین پالیسی ارگان‌های محل، نامزد سفیر در هند – خان‌ولی خان بشرمل، معین پیشین تخنیکی ادارهٔ امور، نامزد سفیر در ترکمنستان – شفق خواتی، نامزد سفیر خاص در امور مهاجرین در ایران – وحیدالله ویسی، سفیر فعلی افغانستان در آسترالیا، تمدید برای یک سال در کنبرا­ی آسترالیا – وزارت خارجه هدف از این تغییرات و گزینش‌ها در نهادهای دپلماتیک کشور را “تقویت بیشتر دستگاه دپلوماسی، استفاده از ظرفیت‌های مسکلی و کاردان و تحقق اولویت‌های سیاست خارجی” خوانده است. این وزارت گفته است که به زودی این نامزد سفیران به استثنای وحیدالله ویسی، برای دریافت اگریمان (توافق) به کشورها معرفی می‌شوند.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=1604

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.