• امروز : چهارشنبه, ۱۲ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
7

۸۰ درصد سیل‌روها در کشور به مکان‌های مسکونی تبدیل شده است

  • کد خبر : 1602
  • 13 سنبله 1399 - 16:27
۸۰ درصد سیل‌روها در کشور به مکان‌های مسکونی تبدیل شده است

محمداشرف غنی، رئیس‌جمهور می‌گوید، ۸۰ درصد سیل‌روها در کشور غصب و به مکان‌های مسکونی تبدل شده است. آقای غنی این کار را قابل پذیرش نمی‌داند و به حکومت محلی ولایت پروان دستور داده است تا هر چه زودتر مسیر سیل‌روها را شناسایی و بازگشایی کند. رئیس‌جمهور غنی امروز که برای همدردی با خانواده‌های قربانیان سیلاب‌های اخیر […]

محمداشرف غنی، رئیس‌جمهور می‌گوید، ۸۰ درصد سیل‌روها در کشور غصب و به مکان‌های مسکونی تبدل شده است. آقای غنی این کار را قابل پذیرش نمی‌داند و به حکومت محلی ولایت پروان دستور داده است تا هر چه زودتر مسیر سیل‌روها را شناسایی و بازگشایی کند. رئیس‌جمهور غنی امروز که برای همدردی با خانواده‌های قربانیان سیلاب‌های اخیر به ولایت پروان رفته است، پلان تفصیلی شهر چاریکار را قابل تطبیق نمی‌داند و به وزارت شهرسازی و اراضی دستور داد تا در بارۀ ساخت پلان جدید به این شهر بررسی‌هایش را انجام دهد. آقای غنی می‌افزاید که حکومت هفتۀ آینده میزان زیان‌های برجای ماندۀ این سیلاب‌ها را بررسی خواهد کرد و به وزارت‌های انکشاف دهات و زراعت و آبیاری وظیفه سپرده است تا میزان زیان‌های رسیده بر کشاروزان را بررسی کنند. رئیس‌جمهور هم‌چنان به وزارت دولت در امور رسیده‌گی به حوادث و واحد عملیاتی انکشاف ملی ریاست جمهوری هدایت داد تا طرح مشخصی را برای اسکان مجدد آسیب‌دیده‌گان آماده و به ریاست جمهوری بفرستند.

امرالله صالح، معاون نخست ریاست جمهوری که رئیس جهمور را در این سفر همراهی می‌کرد می‌گوید، هر چند سیلاب‌های اخیر باشنده‌گان بیش از ده ولایت را زیان‌مند ساخته، اما بیشترین زیان به ولایت پروان رسیده است. آقای صالح سطح زیان‌های برجا مانده برای مردم را متعدد می‌خواند و می‌گوید، از این‌رو نیاز است تا ضریب تعیین شود و در راستای ساختن خانه به آسیب‌دیده‌گان به گونۀ مساویانه برخورد صورت گیرد. معاون نخست ریاست جمهوری می‌افزاید، کسانی‌که سیل‌روها را به مکان‌های مسکونی تبدیل کرده‌ اشتباه تاریخی انجام داده‌اند و در خلق فاجعۀ ناشی از سیلاب‌های اخیر نقش داشته‌اند. مسئولان حکومت محلی و اعضای شورای ولایتی پروان، ابعاد آسیب‌های رسیده به مردم را بسیار گسترده می‌‌گویند و خواهان تأمین اسکان برای آسیب دیده‌گان‌اند. فضل‌الدین عیار، والی پروان می‌گوید، در نتیجۀ سیلاب‌ها در این ولایت ۱۵۷ تن جان باخته، ۱۲۸ تن زخمی شده و ۵ تن هنوز ناپدید هستند. در این سیلا‌ها ۴۰۶ خانۀ مسکونی به گونۀ کلی و ۵۶۶ خانۀ دیگر به گونۀ قسمی ویران شده است و سروی خانه‌های ویران‌شده در مرکز و ولسوالی‌ها این ولایت هنوز جریان دارد.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=1602

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.