• امروز : شنبه, ۱۵ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
4

اقدام بورس نیویورک علیه شرکت‌های بزرگ مخابراتی چین

  • کد خبر : 2888
  • 12 جدی 1399 - 19:44
اقدام بورس نیویورک علیه شرکت‌های بزرگ مخابراتی چین

بازار بورس نیویورک اعلام کرده که سه شرکت مخابراتی بزرگ چین را به دلیل ادعای ارتباط با ارتش این کشور از فهرست این بورس خارج می‌کند. هر سه شرکت مخابراتی چاینا موبایل، چاینا تلکام، و چاینا یونکام هنگ‌کنگ از جمله اهداف دولت ترامپ بوده‌اند. او شماری از شرکت‌های چینی را تهدیدی برای امنیت ملی آمریکا […]

بازار بورس نیویورک اعلام کرده که سه شرکت مخابراتی بزرگ چین را به دلیل ادعای ارتباط با ارتش این کشور از فهرست این بورس خارج می‌کند. هر سه شرکت مخابراتی چاینا موبایل، چاینا تلکام، و چاینا یونکام هنگ‌کنگ از جمله اهداف دولت ترامپ بوده‌اند. او شماری از شرکت‌های چینی را تهدیدی برای امنیت ملی آمریکا دانسته است. معاملات سهام این غول‌های مخابراتی همزمان با آغاز روند حذف آنها، هفته آینده در بازار بورس نیویورک، معلق خواهد شد. بورس نیویورک تایید کرده که معاملات این سه شرکت بین هفتم تا یازدهم ژانویه (از یک هفته دیگر) به حال تعلیق درمی‌آید. این شرکت‌ها تمام درآمد خود را در داخل چین کسب می‌کنند و حضور چشمگیری در آمریکا ندارند. حذف این شرکت‌ها در بحبوحه افزایش تنش های سیاسی بین دو کشور آمریکا و چین، بیشتر ضربه‌ای نمادین به نظر می‌رسد. سهام این سه شرکت که در آمریکا معامله می‌شود در مقایسه با فهرست اصلی در هنگ‌کنگ اندک است. این شرکت‌های دولتی بر صنعت مخابرات چین تسلط دارند.
دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا دو ماه پیش فرمانی را امضا کرد که براساس آن سرمایه گذاری شرکت‌های آمریکایی در شرکت‌های چینی تحت مالکیت یا کنترل دولت این کشور منع شده است. این فرمان سرمایه‌گذاران آمریکایی را از خرید و فروش سهام شرکت های چینی که براساس فهرست پنتاگون دارای روابط نظامی هستند، منع می‌کند. آقای ترامپ شماری از شرکت‌های چینی از جمله تیک تاک، هواوی و تنسنت را به دلیل تهدید برای امنیت ملی هدف قرار داده است. چین هم در واکنش، همزمان با افزایش تنش‌ها بین غول‌های اقتصادی، با تهیه فهرستی از شرکت های آمریکایی دست به اقدامی متقابل زد. در دهه گذشته بازارهای بورس آمریکا از جمله نزدک و بورس نیویورک، از شرکت‌های چینی خواستند تا سهام خود را وارد بازارهای آن‌ها کنند. در حال حاضر بیش از ۲۰۰ شرکت چینی در بازارهای سهام آمریکا حضور دارند و ارزش سهام آن ها ۲.۲ تریلیون دلار است. اما با افزایش تنش ها بین چین و آمریکا، بسیاری از شرکت‌های چینی در پی حضور در بازارهای هنگ‌کنگ و خود چین هستند.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=2888

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.