• امروز : چهارشنبه, ۱۲ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
4

تلاش برای بازاریابی محصولات زراعتی

  • کد خبر : 3472
  • 14 حوت 1399 - 6:03
تلاش برای بازاریابی محصولات زراعتی

شرکت مالی بین‌المللی (IFC) در همکاری با حکومت و سکتور خصوصی ده بازار جدید را برای تولیدات افغانستان شناسایی خواهد کرد. هدف از این کار شرکت مالی بین‌المللی – که عضو گروپ بانک جهانی است – رقابت‌پذیری، ایجاد شغل و رشد اقتصادی افغانستان خوانده شده است. این نهاد مالی روز پنجشنبه چهارم مارچ (۱۴ حوت) […]

شرکت مالی بین‌المللی (IFC) در همکاری با حکومت و سکتور خصوصی ده بازار جدید را برای تولیدات افغانستان شناسایی خواهد کرد. هدف از این کار شرکت مالی بین‌المللی – که عضو گروپ بانک جهانی است – رقابت‌پذیری، ایجاد شغل و رشد اقتصادی افغانستان خوانده شده است. این نهاد مالی روز پنجشنبه چهارم مارچ (۱۴ حوت) با نشر اعلامیه‌ای گفته است: “تمرکز اصلی این کار که مطابق با منشور تجارت زراعتی و برنامه‌ای اقدام چند ساله حکومت است، تدوین استراتیژی‌هایی برای تقویت تجارت کشاورزی، به ویژه برای میوه خشک و همچنین میوه و سبزیجات تازه است”. اعلامیه گفته است که صنعت صادرات افغانستان در سال ۲۰۲۰ به دلیل شیوع کروناویروس به شدت متاثر شده و کاهش تاثیرات منفی ناشی از این همه‌گیری و ایجاد یک نقشه راه پایدار برای بهبود در افغانستان از دیگر اهداف این برنامه است. براساس آمار شرکت مالی بین‌المللی، در سال ۲۰۱۹ میلادی صادرات افغانستان نسبت به یک سال قبل آن یک میلیارد دالر افزایش داشت؛ اما با شیوع کروناویروس، بیش از ۶۰ درصد شرکت‌های صادراتی نسبی باز بودند و یا بسته شدند. همچنان یک سروی نشان می‌دهد که فروش محصولات ۸۸ درصد شرکت‌های صادراتی ۶۱ درصد کاهش یافته است. نبود نظارت، محدودیت زیربناهای صنعتی، اندک‌بودن سردخانه‌ها و ذخایر و همچنان محدودیت حمل و نقل را شرکت مالی بین‌المللی از چالش‌ها فراراه تجارت زراعتی افغانستان عنوان کرده است.
نثاراحمد غوریانی، وزیر صنعت و تجارت، افزایش صادرات کشور را از اولویت‌های اصلی اداره‌اش می‌خواند و می‌گوید که تطبیق این برنامه منجر به دسترسی آسان به بازار و تسهیل سرمایه‌گذاری در این بخش خواهد شد. آقای غوریانی گفت: “با هماهنگی سایر شرکا، وزارت صنعت و تجارت همچنان متعهد به اجرای موفقانۀ این پروژه است…بازارهای گسترده‌تر منطقه‌ای و جهانی باعث جذب سرمایه‌گذاری‌های جدید و تسریع بهبود اقتصادی کشور می‌شود.” در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد تولیدات افغانستان به هند، پاکستان و ایران صادر می‌شود که به گفتۀ مقامات افغان محدودیت بازارها مفاد کمتر دارد و مانع رشد تجارت افغانستان می‌شود. شرکت مالی بین‌المللی می‌گوید که شناسایی مارکیت‌های جدید به صادركنندگان افغان فرصت می‌دهد که الزامات بازار از جمله برنامه‌های نظارتی، بسته‌بندی و همچنین استندردهای ایمنی مواد غذایی را شناسایی کنند و مطابق به آن روند صادرات را پیش ببرند. ندیم صدیقی، مدیر ارشد شرکت مالی بین‌المللی در افغانستان و پاکستان گفته است که یکی از اولویت‌های این نهاد در افغانستان بخش تجارت زراعتی است که عامل اصلی اقتصاد کشور است.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=3472

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.