• امروز : شنبه, ۱۵ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
5

چین و روسیه می‌خواهند ایستگاه فضایی مشترک در ماه ایجاد کنند

  • کد خبر : 3522
  • 20 حوت 1399 - 7:04
چین و روسیه می‌خواهند ایستگاه فضایی مشترک در ماه ایجاد کنند

براساس منابع روسیه، قرار است این کشور و چین یک ایستگاه فضایی مشترک در کره ماه ایجاد نمایند. اداره فضایی روسیه «روسکوسموس» گزارش داده است که توافق ابتدایی در این مورد میان دو کشور به امضاء رسیده است. بنا بر منابع مذکور، قرار است این ایستگاه برای تحقیقات تجربی در سطح و یا در مدار […]

براساس منابع روسیه، قرار است این کشور و چین یک ایستگاه فضایی مشترک در کره ماه ایجاد نمایند. اداره فضایی روسیه «روسکوسموس» گزارش داده است که توافق ابتدایی در این مورد میان دو کشور به امضاء رسیده است. بنا بر منابع مذکور، قرار است این ایستگاه برای تحقیقات تجربی در سطح و یا در مدار ماه ایجاد گردد و همه کشورهای علاقمند و شرکای این دو کشور می توانند به آن دسترسی داشته باشند.
تحقیقات بر محور ماه
دیمتری روگوسین، رئیس روسکوموس ضمن یک کنفرانس ویدیویی با همتای چینایی اش ژانگ کیژان گفته است که این ایستگاه بر سطح و یا مدار ماه ساخته می شود و در نظر است که از آن برای تحقیقات در کره ماه استفاده صورت گیرد. او همچنان گفته است که در این تحقیقات احتمالاً از هواپیماهای بی سرنشین نیز استفاده صورت خواهد گرفت تا در زمینه دورنمای حضور انسان در ماه تحقیق کند. در ابتدا قرار است یک نقشه راه برای ساختمان این ایستگاه فضایی طرح ریزی و تهیه گردد. اخیراً روسیه اعلام کرده بود که در برنامه های ایجاد ایستگاه فضایی ایالات متحده سهم نمی گردد و در نظر دارد تا برنامه های خود را به طور مستقل عملی نماید. براساس اظهارات روگوسین، قرار است سر از سال ۲۰۲۸ مأموریت با سرنشین فضایی راه اندازی گردد.
ناسا نیز در ماه مصروف پژوهش است
اداره فضایی ایالات متحده امریکا «ناسا» در نظر دارد که در آینده ایستگاه فضایی «ارتیمیس گِتوی» خود را به منظور مسافرت های فضایی مورد استفاده قرار دهد. یکی از شرکای این پروژه اداره فضایی اروپا «ایسا» می باشد. این اداره در فصل خزان پارسال قرارداد ارسال تجهیزات مورد نیاز برای ایجاد این ایستگاه را به امضاء رسانید. اتحاد جماهیر شوروی پیشین چندین فضاپیما یا کاوشگر بدون فضانورد را به این قمر زمین ارسال کرده است. چین در سال ۲۰۱۳ مؤفق به نخستین مأموریت در ماه گردید. این کشور در سال ۲۰۱۸ یک روبات کاوشگر را به ماه فرستاد. اداره فضانوردی چین در سال ۲۰۱۹ اعلام کرد که قرار است در ده سال آینده یک ایستگاه فضایی خود در قطب جنوب ماه ایجاد کند.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=3522

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.