• امروز : چهارشنبه, ۱۲ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
4

تحصن مال‌باختگان آتش سوزی گمرک اسلام قلعه

  • کد خبر : 3871
  • 14 حمل 1400 - 22:04
تحصن مال‌باختگان آتش سوزی گمرک اسلام قلعه

کامیون‌داران که اموال‌شان را در آتش سوزی ماه گذشته در گمرک اسلام قلعه از دست داده اند، در دو گمرک اسلام قلعه و تورغندی راه‌ها را بسته و تحصن اعتراضی برپا کرده اند. معترضان خواستار جبران خسارت توسط دولت هستند. والی هرات وعده داد که “به همه ابعاد حادثه رسیدگی می‌شود”، او از معترضان خواست […]

کامیون‌داران که اموال‌شان را در آتش سوزی ماه گذشته در گمرک اسلام قلعه از دست داده اند، در دو گمرک اسلام قلعه و تورغندی راه‌ها را بسته و تحصن اعتراضی برپا کرده اند. معترضان خواستار جبران خسارت توسط دولت هستند. والی هرات وعده داد که “به همه ابعاد حادثه رسیدگی می‌شود”، او از معترضان خواست که راه‌ها را مسدود نکنند. در آتش سوزی در گمرک اسلام قلعه در ۲۵ دلو صدها کامیون حامل گاز و نفت و اموال تاجران در آتش سوخت و به زیربنای گمرک نیز آسیب جدی وارد شد. بصیر آرین، نماینده معترضان می‌گوید که در آتش سوزی یک هزار و ۲۵۴ خودرو به ارزش ۵۰ میلیون دلار از بین رفته است. او افزود که تا زمانی که دولت برای جبران خسارت اقدام نکند، آنان دست از تحصن در گمرک اسلام قلعه و شاهراه هرات-تورغندی نخواهند کشید. آقای آرین گفت که از بررسی هیأتی از کابل یک ماه می‌گذرد ولی تاکنون حتی “یک افغانی به عنوان خسارت” به این مال‌باختگان داده نشده است.
در همین حال، وحید قتالی، والی هرات می‌گوید که این هیأت میزان خسارات را سنجش کرده و نتایج بررسی‌های خود را با رهبری دولت افغانستان شریک ساخته است. او وعده داد که “به همه ابعاد آن رسیدگی می‌شود”. والی هرات مدعی شد که دولت از اولین لحظات حادثه به یاری متضررین شتافته و تمام بررسی‌های لازم را انجام داده است. آقای قتالی تجمع اعتراضی را حق مال‌باختگان این حادثه دانست، اما گفت که تردد خودروها در این مسیرها متوقف نشود، زیرا به دلیل حادثه آتش سوزی گمرک اسلام قلعه به قدر کافی افغانستان متضرر شده و نباید باردیگر مردم از بسته شدن راه‌ها ضرر ببینند. والی هرات وعده داد که نتایج ارزیابی هیأت دولتی در “زودترین فرصت” اعلام شود. اما، برخی از معترضان گفتند که سال‌ها زحمت کشیدند تا قادر به خرید یک کامیون شدند که در آتش سوزی نابود شده، و با سوختن یک کامیون ده الی ۱۵ نفر از اعضای خانواده‌ها متضرر شده‌اند. این معرضان فساد در گمرک اسلام قلعه را دلیل آسیب گسترده در این آتش سوزی می‌دانند. چند روز پیش، محمد خالد پاینده، سرپرست وزات مالیه گفت که امرالله صالح، معاون اول ریاست جمهوری مسئولیت رسیدگی به این حادثه را به عهده گرفته است. او افزود که هیأت دولتی که به هرات رفته بود نیز گزارش نهایی خود را به ریاست جمهوری داده است و در زمینه تصمیم خواهند گرفت.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=3871

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.