• امروز : چهارشنبه, ۱۲ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
5

دختران روباتیک افغان روبات ماین‌روب ساختند

  • کد خبر : 4319
  • 19 ثور 1400 - 19:42
دختران روباتیک افغان روبات ماین‌روب ساختند

دختران تیم روباتیک افغانستان پس از سه ماه تلاش، روباتی را طراحی و تولید کرده‌اند که به گفتۀ این تیم، قادر به شناسایی و خنثاکردن ماین است. این روبات در مراحل ابتدایی و آزمایشی قرار دارد و در صورت موفق شدن در مراحل نهایی می‌تواند در جلوگیری از کاهش تلفات ناشی از انفجارماین‌ها کمک کند. […]

دختران تیم روباتیک افغانستان پس از سه ماه تلاش، روباتی را طراحی و تولید کرده‌اند که به گفتۀ این تیم، قادر به شناسایی و خنثاکردن ماین است.
این روبات در مراحل ابتدایی و آزمایشی قرار دارد و در صورت موفق شدن در مراحل نهایی می‌تواند در جلوگیری از کاهش تلفات ناشی از انفجارماین‌ها کمک کند. سمیه فاروقی، یکی از اعضای سازندهٔ این روبات با اشاره به چگونگی کار این روبات گفت:”این روبات از دو بخش تشکیل شده که روبات اول با پرواز بر ساحه‌ ماین را شناسایی کرده و سپس روبات دوم برای خنثی سازی ماین کار خود را آغاز می‌کند.” دختران تیم رباتیک که حالا شمارشان به ۱۷ نفر رسیده سال گذشته دستگاهی را ساختند که این می‌تواند به عنوان بدیل وینتیلاتور یا دستگاه تنفس مصنوعی برای بیماران کووید۱۹ که با مشکل حاد تنفسی روبرو استند، به کار برود. این تیم همچنان تا کنون روبات ضدعفونی کننده و روبات‌ کمک کننده برای چیدن گل زعفران را نیز طراحی و تولید کرده است. سید وحید قتالی والی هرات با اشاره به میزان بالای تلفات در نتیجهٔ انفجار‌ ماین‌های کنار جاده‌ای حمایت خوذ را از این کار دختران تیم روباتیک نشان داده گفت:”روبات خنثی کننده ماین مورد استقبال ما قرار گرفته و برای تهیهٔ آن هزینه و سرمایه‌گذاری می‌کنیم و از نظر تخنیکی کاربردی است.” به‌تازگی تیم دختران روباتیک افغانستان در فهرست ارایه شده مجله “فوربس”در بین ۳۰ چهرهٔ تاثیر گذار آسیا نیز قرار گرفتند. تیم دختران روباتیک افغانستان در سال ۲۰۱۷ میلادی به کمک نهاد دیجیتل سیتزن فند رسما کار خود را در ولایت هرات آغاز کردند، این تیم در جریان چهار سال گذشته ۱۲ روبات را طراحی کردند و در مسابقات جهانی فرست گلوبل نیز اشتراک کرده و توانستند افتخاراتی را برای افغانستان کمایی کنند.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=4319

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.