• امروز : چهارشنبه, ۱۲ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
1

جایدادهای سیاسیون مقروض را به‌خاطر جلوگیری از قطع برق می‌فروشیم

  • کد خبر : 5284
  • 14 میزان 1400 - 18:56
جایدادهای سیاسیون مقروض را به‌خاطر جلوگیری از قطع برق می‌فروشیم

صفی‌الله احمدزی، سرپرست ریاست عملیاتی شرکت برق‌رسانی افغانستان (برشنا) می‌گوید که این شرکت درنظر دارد تا برای پرداخت بدهی‌هایش به کشورهای تأمین‌کننده‌ی برق، جایدادهای «سیاسیون مقروض» را به فروش برساند. صفی‌الله احمدزی این موضوع را امروز (چهارشنبه، ۱۴ میزان) مطرح کرده است. او گفته است که برخی از چهره‌های سیاسی و مقام‌های پیشین دولتی از […]

صفی‌الله احمدزی، سرپرست ریاست عملیاتی شرکت برق‌رسانی افغانستان (برشنا) می‌گوید که این شرکت درنظر دارد تا برای پرداخت بدهی‌هایش به کشورهای تأمین‌کننده‌ی برق، جایدادهای «سیاسیون مقروض» را به فروش برساند.
صفی‌الله احمدزی این موضوع را امروز (چهارشنبه، ۱۴ میزان) مطرح کرده است. او گفته است که برخی از چهره‌های سیاسی و مقام‌های پیشین دولتی از شرکت برشنا بابت مصرف برق قرضدارند.
آقای احمدزی افزوده است که این شرکت همچنین توانسته تا بخشی از بدهی‌های باقی‌مانده از نزد مردم را جمع‌آوری کند.
از سویی هم، او تأکید کرده است که روند پرداخت بدهی‌های شرکت برشنا به کشورهای تأمین‌کننده‌ی برق به‌دلیل مشکلات بانکی با تأخیر مواجه شده است. به گفته‌ی سرپرست ریاست عملیاتی برشنا، این شرکت حدود ۶۲ میلیون دالر از این کشورها قرضدار است.
او افزوده است که علی‌رغم عدم پرداخت مقروضیت برشنا به کشورهای تأمین‌کننده‌ی برق، این کشورها اطمینان داده‌اند که برق افغانستان را در حال حاضر قطع نمی‌کنند.
همچنین به گفته‌ی صفی‌الله احمدزی، برشنا از این کشورها خواسته است تا در صورت تصمیم برای قطع برق، یک هفته قبل افغانستان را در جریان قرار دهند.
روزنامه وال استریت ژورنال روز یک‌شنبه (۱۱ میزان) به نقل از داوود نورزی، رییس پیشین برشنا گزارش کرده بود که اگر این شرکت بدهی‌هایش را به کشورهای تأمین‌کننده‌ی برق پرداخت نکند، ممکن است این کشورها برق وارداتی افغانستان را قطع کنند.
داوود نورزی گفته بود که گروه طالبان از زمان تسلط‌شان تاکنون به کشورهای تأمین‌کننده‌ی برق افغانستان در آسیای میانه پول پرداخت نکرده است. روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از منابع خود گفته بود که بدهی‌های برشنا از کشورهای تأمین‌کننده‌ی برق به ۹۰ میلیون دالر می‌رسد.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=5284

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.