• امروز : چهارشنبه, ۱۲ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
4

امریکا المپیک زمستانی ۲۰۲۲ چین را «تحریم دیپلماتیک» کرد

  • کد خبر : 5540
  • 15 قوس 1400 - 20:29
امریکا المپیک زمستانی ۲۰۲۲ چین را «تحریم دیپلماتیک» کرد

کاخ سفید اعلام کرده است که به دلیل سابقه نقض حقوق بشر در چین، در بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۲۲ بجینگ، هیأت رسمی از سوی ایالات متحده به این کشور اعزام نخواهد شد. طبق اعلام کاخ سفید، ورزشکاران امریکایی می‌توانند در این مسابقات اشتراک کنند و از حمایت کامل دولت برخوردار خواهند شد. این در حالی […]

کاخ سفید اعلام کرده است که به دلیل سابقه نقض حقوق بشر در چین، در بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۲۲ بجینگ، هیأت رسمی از سوی ایالات متحده به این کشور اعزام نخواهد شد.
طبق اعلام کاخ سفید، ورزشکاران امریکایی می‌توانند در این مسابقات اشتراک کنند و از حمایت کامل دولت برخوردار خواهند شد.
این در حالی است که چین قبلاً گفته بود در صورت تحریم، «اقدامات متقابل قاطعانه» را انجام خواهد داد.
پیش از این جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده امریکا، در ماه گذشته گفته بود که در حال بررسی تحریم دیپلماتیک مراسم بازی‌های المپیک زمستانی بجینگ است.
جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید، روز دوشنبه، تحریم دیپلماتیکی این بازی‌ها را اعلام کرد و گفت که دولت امریکا به «هیاهو»ی المپیک کمک نخواهد کرد. او گفته است «نماینده‌گی دیپلماتیک ایالات متحده در مواجهه با نقض فاحش حقوق بشر و جنایات فاحش حقوق بشری چین در سین‌کیانگ، با این بازی‌ها مثل همیشه رفتار خواهد کرد.»
کارشناسان، تحریم دیپلماتیک دولت بایدن در بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۲۲ را بسیار نازل‌تر از تحریم ایالات متحده در سال ۱۹۸۰دانسته‌اند. در آن زمان امریکا، ورزشکاران خود را از المپیک مسکو، در اعتراض به تهاجم شوروی سابق به افغانستان، بیرون کشیده بود.
هم‌چنان اتحاد جماهیر شوروی سابق در آن وقت در اقدام متقابل، بازی‌های المپیک تابستانی ۱۹۸۴ در لاس آنجلس امریکا را تحریم کرده بود.
سخنگوی‌کاخ سفید گفته است که دولت ایالات متحده احساس نمی‌کند که «این اقدام درستی برای جریمه کردن ورزشکاران باشد که در این لحظات تمرین می‌کنند.» او تصریح کرده است که عدم اعزام یک هیأت رسمی ایالات متحده به بازی‌های ۲۰۲۲ می‌تواند پیام روشنی داشته باشد.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=5540

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.