• امروز : شنبه, ۱۵ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
2
افزایش مبتلایان به اومیکرون؛

لغو پروازها در ایام کریسمس و تشدید محدودیت‌ها در کشورها

  • کد خبر : 5753
  • 03 جدی 1400 - 8:02
لغو پروازها در ایام کریسمس و تشدید محدودیت‌ها در کشورها

همزمان با تعطیلات کریسمس، میلیون‌ها نفر در سراسر جهان با اختلال در سفر و افزایش محدودیت‌ها برای مقابله با همه‌گیری سویه جدید کرونا، اومیکرون، مواجه شده‌اند. ایتالیا، اسپانیا و یونان استفاده از ماسک را در فضای باز بار دیگر اجباری کرده است. در کاتالونیا در شمال اسپانیا، مقررات منع رفت و آمد شبانه و در […]

همزمان با تعطیلات کریسمس، میلیون‌ها نفر در سراسر جهان با اختلال در سفر و افزایش محدودیت‌ها برای مقابله با همه‌گیری سویه جدید کرونا، اومیکرون، مواجه شده‌اند.
ایتالیا، اسپانیا و یونان استفاده از ماسک را در فضای باز بار دیگر اجباری کرده است.
در کاتالونیا در شمال اسپانیا، مقررات منع رفت و آمد شبانه و در هلند محدودیت‌های شدید قرنطینه به اجرا درآمده است.
خطوط هوایی آمریکا امروز از کمبود کارکنان به دلیل مثبت بودن آزمایش کرونای خدمه پرواز و قرنطینه شدن آن‌ها خبر داده است.
به گفته وبسایت “فلایت اور” حدود ۴۴۹ پرواز برنامه‌ریزی شده امروز لغو شده است.
بسیاری از کشورهای اروپایی در حال آماده شدن برای اعمال محدودیت‌های بیشتر پس از ایام جشن‌های کریسمس هستند. از جمله قرار است در آلمان شمار گردهمایی های خصوصی به ۱۰ نفر محدود شود، کلوپ‌های شبانه هم از ۲۸ دسامبر (۴ روز دیگر) بسته خواهند شد و مسابقات فوتبال هم در پشت درهای بسته برگزار می‌شود.
در پرتغال قرار است از دو روز دیگر میخانه‌ها و کلوپ‌های شبانه تعطیل شوند و از کارمندان هم خواسته شده که تا ۹ ژانویه از خانه کار کنند.
به رغم یافته‌های اولیه مبنی بر این که سویه اومیکرون نسبت به انواع دیگر سویه‌ها خفیفت‌تر است، اما دانشمندان در مورد افزایش شمار مبتلایان ابراز نگرانی کرده‌اند.
رکوردی از شمار مبتلایان به کرونا روز گذشته در بریتانیا، ایتالیا و فرانسه ثبت شد.
در آمریکا هم شمار روزانه مبتلایان به کووید از زمان اوج موج سویه دلتا فراتر رفته و بیمارستان‌ها در سراسر کشور مملو از بیماران مبتلا شده است.
دکتر آنتونی فاوچی، متخصص ارشد بیماری‌های عفونی در آمریکا چند روز پیش هشدار داد که سفر در ایام کریسمس باعث افزایش شمار مبتلایان حتی در بین افرادی که کاملا واکسینه شده‌اند، می‌شود.
کاخ سفید تایید کرده که آمریکا محدودیت‌های سفر به هشت کشور آفریقایی را به دلیل نگرانی ها در مورد شیوع سویه اومیکرون در ۳۱ دسامبر (یک هفته دیگر) لغو می کند.
از اواخر ماه گذشته میلادی (نوامبر) سفر از کشورهای آفریقای جنوبی، بوتسوانا، زیمبابوه، نامیبیا، لسوتو، اسواتینی و موزامبیک به آمریکا لغو شد.
در استرالیا هم هزاران سفر در ایام جشن های کریسمس تحت تاثیر شیوع سویه اومیکرون قرار گرفته و بیش از ۱۰۰ پرواز داخلی از سیدنی و ملبورن به شهرهای دیگر لغو شده است.
در بریتانیا جایی که در روزهای گذشته بر شمار مبتلایان به کووید افزوده شده، بوریس جانسون، نخست وزیر از پیام کریسمس خود برای تشویق مردم به تزریق دوز سوم واکسن استفاده کرد.
آقای جانسون اعلام محدودیت‌های بیشتر در انگلستان را قبل از روز کریسمس رد کرد، و این در حالی است که در اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی محدودیت‌های بیشتری در مورد برگزاری میهمانی‌های کریسمس به اجرا درآمده است.
براساس آمار ارائه شده از سوی دانشگاه جان هاپکینز بیش از ۵.۳ میلیون نفر درسراسر تاکنون به دلیل ابتلا به کووید جان خود را از دست داده و شمار مبتلایان هم بیش از ۲۷۸ میلیون نفر ثبت شده است.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=5753

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.