• امروز : شنبه, ۱۵ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
2
افزایش 40 درصدی صادرات هرات؛

نبود دهلیز هوایی اصلی‌ترین مشکل صادرکنندگان

  • کد خبر : 5984
  • 15 جدی 1400 - 7:36
نبود دهلیز هوایی اصلی‌ترین مشکل صادرکنندگان
رئیس اتحادیه صادرکنندگان هرات ضمن بیان افزایش 40 درصدی صادرات از این ولایت نبود دهلیز هوایی را مهمترین مانع مشکل پیشروی صادرات خواند.

«محمد عثمان انصاری» رئیس اتحادیه صادرکنندگان هرات گفت: سال جاری شمسی سالی خوبی برای کالاهای افغانستان بوده و حوزه غرب موفق شده که محصولات زیادی را به کشورهای خارجی صادر کند.
وی افزود: طی سال جاری کالاهای مانند کرک، پسته، کرابیه یا زیره، تخمه هندوانه، کنجد و دیگر اقلام صادراتی به کشورهای مختلف و ولایت های داخل افغانستان صادر شده است.
انصاری درباره حجم صادرات نیز گفت: بیش از 200 میلیون دلار کالاهای مختلف از حوزه غرب به دیگر کشورها صادرشده است که 40 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.
انصاری تصریح کرد: در حال حاضر بیشتر صادرات ما از طریق راه‌های زمینی صورت گرفته و دهلیز هوایی در هرات فعال نیست و این موضوع ضرورت لزوم بازگشایی دهلیزهای هوایی برای گسترش صادرات را نشان می‌دهد.
وی همچنین با مبارزه دولت موقت طالبان با فساد اداری در هرات اشاره کرد و گفت: در گذشته وجود فساد در ادارت و گمرک هرات سبب شده بود تا روند صادرات کاهش یابد اما پس از روی کار آمدن طالبان مبارزات گسترده ای با فساد در ادارت صورت گرفته است و حالا سبب شده تا روند صادرات افزایش یابد.
«مهاجر فراهی» رئیس گمرک هرات در این مورد گفت: از زمان حضور طالبان در افغانستان و آغاز به کار ادارت مختلف بخصوص اداره گمرک در هرات مبارزه جدی با فساد اداری صورت گرفته و دیگر هیچ بازرگان و راننده خودروهای باربری در صف های طولانی معطل نمی‌ماند.
وی افزود: روزانه از گمرک اسلام قلعه هرات بیش از 50 خودروی باربری که حامل کالاهای صادراتی است به کشورهای خارجی عبور کرده و در کنار گمرک اسلام قلعه ، بندر تورغندی هم شاهد عبور خودروهای حامل کالاهای صادراتی است که به کشور ترکمنستان و دیگر کشورها انتقال میابد.
فراهی گفت: بررسی‌ها نشان از افزایش 40 درصدی صادرات نسبت به گذشته حکایت دارد.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=5984

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.