• امروز : سه شنبه, ۱۱ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
9
مقام‌های ترکمنستان:

بستر تطبیق پروژۀ تاپی در افغانستان فراهم شده‌است

  • کد خبر : 6043
  • 17 جدی 1400 - 19:43
بستر تطبیق پروژۀ تاپی در افغانستان فراهم شده‌است

وفا حاجیوف معاون وزیر خارجۀ ترکمنستان که در رأس هیأتی به ولایت هرات سفر کرده، در دیدار با مقام‌های اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری این ولایت گفت، وضعیت افغانستان بهبود یافته است؛ از این‌رو، بستر تطبیق پروژۀ تاپی در این کشور فراهم شده‌است. بر اساس خبرنامۀ منتشر شدۀ توسط ریاست اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری هرات، رییس […]

وفا حاجیوف معاون وزیر خارجۀ ترکمنستان که در رأس هیأتی به ولایت هرات سفر کرده، در دیدار با مقام‌های اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری این ولایت گفت، وضعیت افغانستان بهبود یافته است؛ از این‌رو، بستر تطبیق پروژۀ تاپی در این کشور فراهم شده‌است.
بر اساس خبرنامۀ منتشر شدۀ توسط ریاست اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری هرات، رییس و هیأت رهبری اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری این ولایت دیروز با وفا حاجیوف معاون وزارت خارجۀ ترکمنستان و محمدمراد امانوف رییس عمومی پروژۀ تاپی و هیأت همراه شان که تازه به این ولایت سفر کرده، به خاطر تسریع روند کار پروژۀ تاپی دیدار کردند.
در خبرنامه آمده است، وفا حاجیوف معاون وزارت خارجه کشور تُرکمنستان در این دیدار گفت، بحث مهم در راستای تطبیق پروژۀ تاپی موضوع امنیتی است که در حال حاضر افغانستان از امنیت خوبی برخودار می‌باشد و بستر تطبیق پروژۀ یادشده در این کشور فراهم شده‌است.
بر پایۀ خبرنامه، معاون وزیر امورخارجۀ ترکمنستان افزود، کار پروژۀ تاپی در سال جاری میلادی در داخل تُرکمنستان ختم و همزمان با آن، کار لوله‌کشی در افغانستان آغاز خواهد شد.
حاجیوف گفت: «برنامه‌ریزی منظم برای توزیع گاز در ولایت هرات و ولایت‌های مسیر پروژۀ‌ تاپی نیز عملی خواهد شد».
در خبرنامه آمده است که محمدیونس قاضی‌زاده رییس اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری هرات در این دیدار با اشاره به پروژۀ تاپی گفت، باید موضوعات تخنیکی این پروژه با سکتور خصوصی در میان گذاشته شود تا همراه شرکت‌های لوژستیکی در مورد موضوعات تخنیکی آن بحث صورت گیرد.
رییس اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری هرات افزود، یک کمیسیون تخصصی برای فراهم‌سازی تسهیلات در مسیر ترانزیت گاز ترکمنستان به افغانستان، پاکستان و هند آغاز به کار خواهد کرد تا چالش‌ها و فرصت‌های مسیر تاپی بررسی شود.
در این خبرنامه همچنان آمده که رئیس اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری هرات در این دیدار با هیأت ترکمنستانی، روی یک سلسله موضوعات تجارتی دیگر نیز بحث کرده، افزود: «شمار زیادی از سرمایه‌گذاران افغان علاقه‌مند سرمایه‌گذاری در تُرکمنستان اند که نیاز است، تا مقام‌های این کشور در زمینۀ شرایط سرمایه‌گذاری و صدور ویزا تسهیلات بیشتری را فراهم کنند.»
بر پایۀ معلومات منبع، در پایان معاون وزارت خارجه کشور تُرکمنستان به رهبری اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری هرات و هیات همراهش وعده سپُرد که مشکلات تاجران را با مسوولان مربوط در میان خواهد گذاشت و بر حل آن تاکید خواهد کرد.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=6043

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.