• امروز : دوشنبه, ۱۷ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
3
پنج ماه تاخیر در اجرای معاشات؛

شماری از آموزگاران در تخار اعتراض کردند

  • کد خبر : 6304
  • 27 جدی 1400 - 8:02
شماری از آموزگاران در تخار اعتراض کردند

شماری از آموزگاران در ولسوالی‌های خواجه‌غار و نمک‌آب ولایت تخار با راه‌اندازی گردهمایی اعتراضی، خواهان پرداخت پنج ماه معاش‌شان شدند. آنان می‌گویند که پس از به قدرت رسیدن حکومت سرپرست طالبان تا کنون معاشات‌ دریافت نکرده‌اند. در همین حال مقام‌های محلی طالبان در تخار می‌گویند که به‌زودی معاشات‌ این معلمان اجرا خواهد شد. جمعه‌الدین، آموزگار […]

شماری از آموزگاران در ولسوالی‌های خواجه‌غار و نمک‌آب ولایت تخار با راه‌اندازی گردهمایی اعتراضی، خواهان پرداخت پنج ماه معاش‌شان شدند. آنان می‌گویند که پس از به قدرت رسیدن حکومت سرپرست طالبان تا کنون معاشات‌ دریافت نکرده‌اند. در همین حال مقام‌های محلی طالبان در تخار می‌گویند که به‌زودی معاشات‌ این معلمان اجرا خواهد شد.
جمعه‌الدین، آموزگار معترض، گفت که بیش از ۵۰۰ آموزگار در ولسوالی خواجه‌غار پنج ماه می‌شود که معاش دریافت نکرده‌اند. به گفته او، پرداخت نشدن معاش، وی را با مشکلات زیادی مواجه ساخته است که حتا توان تداوی پسرش را ندارد. این آموزگار معترض افزود: «به امید آمدن معاشم از دکان‌دار مواد غذایی به قرض خریده‌ام. پنج ماه شد که معاشم نیامده است، حالا دکان‌دار برایم قرض هم نمی‌دهد.»
احمدالله مبارز، سرمعلم یکی از مکاتب دولتی در ولسوالی نمک‌آب تخار، گفت که بیش از ۳۰۰ آموزگار در این ولسوالی حقوق‌شان را دریافت نکرده‌اند. به گفته مبارز، بیش‌تر آموزگاران در ولسوالی‌های تخار روزگارشان را با همین معاش به پیش می‌برند و پرداخت نشدن معاش، آنان را با چالش‌های جدی و زیاد مواجه ساخته است.
آموزگاران معترض روز یک‌شنبه، ۲۶ جدی، گفتند که مسوولان محلی طالبان بارها به آنان وعده پرداخت معاشات‌ را داده، اما هیچ وقت آن را عملی نکرده‌اند. این آموزگاران می‌گویند که پول خرید مواد غذایی و مواد سوخت را ندارند و فصل سرما نیز ادامه زنده‌گی را برای‌شان دشوار ساخته است. آموزگاران معترض از حکومت سرپرست طالبان خواهان پرداخت حقوق پنج‌ماهه‌شان هستند. آنان هشدار می‌دهند که اگر حقوق‌شان پرداخت نشود، در مقابل درب ریاست معارف تخار تجمع و اعتراض‌شان را گسترده می‌سازند.
شماری از باشنده‌گان تخار نیز از اعتراض این آموزگاران حمایت می‌کنند و می‌گویند که معاش آن‌ها باید پرداخت شود.
در همین حال حزب‌الله مبشر، رییس معارف طالبان برای تخار، می‌گوید که معاشات مرکز و دیگر ولسوالی‌های تخار پرداخت شده است. به گفته مبشر زمانی ‌که گزارش معاشات آموزگاران این دو ولسوالی به مرکز رسید، سیستم مالی بسته شد و به همین دلیل در پرداخت معاشات آنان تاخیر به وجود آمده است. با آن هم رییس معارف طالبان برای ولایت تخار تاکید کرد که معاشات آموزگاران این دو ولسوالی به‌زودی پرداخت می‌شود.
ولایت تخار ۱۶ ولسوالی دارد که در مرکز و ولسوالی‌های آن یک هزار و ۷۰۰ مکتب به شمول مدارس دینی فعالیت دارد.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=6304

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.