• امروز : دوشنبه, ۱۷ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
5

سازمان ملل «چارچوب تعامل انتقالی» برای کمک به افغانستان را اعلام کرد

  • کد خبر : 6535
  • 06 دلو 1400 - 7:36
سازمان ملل «چارچوب تعامل انتقالی» برای کمک به افغانستان را اعلام کرد

در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد در پیوند به افغانستان، «چارچوب تعامل انتقالی» یا «TEF» نهایی و اعلام شد. براساس این سند، برنامه‌ریزی استراتژیک فراگیر و هماهنگی کار سازمان ملل برای کاهش «رنج مردم افغانستان» از طریق نجات جان‌ها و حفظ خدمات ضروری، تضمین می‌شود. این راه‌برد گسترده به سازمان ملل متحد کمک خواهد […]

در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد در پیوند به افغانستان، «چارچوب تعامل انتقالی» یا «TEF» نهایی و اعلام شد.
براساس این سند، برنامه‌ریزی استراتژیک فراگیر و هماهنگی کار سازمان ملل برای کاهش «رنج مردم افغانستان» از طریق نجات جان‌ها و حفظ خدمات ضروری، تضمین می‌شود.
این راه‌برد گسترده به سازمان ملل متحد کمک خواهد کرد تا اطمینان حاصل شود که افغان‌ها می‌توانند نیازهای اساسی انسانی خود را برآورده سازند.
دکتر رامیز الکباروف، هماهنگ‌کننده امور بشردوستانه سازمان ملل متحد برای افغانستان، می‌گوید: «میلیون‌ها نفر در ماه‌های سخت زمستان رنج می‌برند و ما از جامعه جهانی برای افزایش حمایت حیاتی خود از مردم افغانستان تشکر می‌کنیم.»
برمبنای تصمیم شورای امنیت، حدود هشت میلیارد دالر مورد نیاز برای اجرای این «چارچوب» شامل ۴٫۴۴ میلیارد دالری است که قبلاً از طریق طرح واکنش بشردوستانه که در ۱۱ جنوری آغاز شد، درخواست شده بود. پشتی‌بانی از سیستم‌های اجتماعی از طریق نگهداری زیرساخت‌های اساسی و حفظ ظرفیت‌های حیاتی برای ارایه خدمات و ارتقای معیشت با تاکید ویژه بر نیازهای اجتماعی و اقتصادی زنان و دختران، از بخش‌های اساسی این طرح است.
این در حالی است که به‌تازه‌گی اتحادیه اروپا مبلغ ۲۶۸ میلیون یورو کمک را برای تامین نیازهای اولیه انسانی مردم افغانستان اعلام کرد.
کمک‌های کلیدی هم‌چنین شامل ۳۰۸ میلیون دالر از ایالات متحده امریکا و حمایت‌های مالی بریتانیا، آلمان، استرالیا، ایتالیا، کانادا، جاپان، دانمارک، سویدن، ناروی، هالند، کوریای جنوبی و برخی نهادهای غیردولتی مانند بانک انکشاف آسیایی و بانک جهانی است.
سازمان ملل متحد و شرکایش متعهد شده‌اند تا به تلاش‌های مستمر برای رفع نیازهای بشردوستانه و اساسی انسانی افغان‌ها، مطابق با قطع‌نامه ۲۶۱۵ شورای امنیت سازمان ملل متحد که در دسامبر ۲۰۲۱ به تصویب رسید، ادامه دهند.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=6535

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.