• امروز : دوشنبه, ۱۷ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
6

دانشمندان جرمی ‘غیرعادی’ را در کهکشان راه شیری پیدا کرده اند

  • کد خبر : 6567
  • 08 دلو 1400 - 6:05
دانشمندان جرمی ‘غیرعادی’ را در کهکشان راه شیری پیدا کرده اند

دانشمندان استرالیایی می گویند که یک شی ناشناخته را در راه شیری کشف کرده اند که به ادعای آنها تاکنون نظیر آن دیده نشده است. این شی که ابتدا توسط یک دانشجو کشف شد هر ۱۸ دقیقه، به مدت یک دقیقه، مقدار زیادی امواج رادیویی منتشر می کند. قبلا اجرامی که در فواصل مشخص انرژی […]

دانشمندان استرالیایی می گویند که یک شی ناشناخته را در راه شیری کشف کرده اند که به ادعای آنها تاکنون نظیر آن دیده نشده است.
این شی که ابتدا توسط یک دانشجو کشف شد هر ۱۸ دقیقه، به مدت یک دقیقه، مقدار زیادی امواج رادیویی منتشر می کند.
قبلا اجرامی که در فواصل مشخص انرژی آزاد می کنند شناسایی شده اند. اما منجمان می گویند کاملا غیرعادی است که جرمی برای یک دقیقه روشن و بعد خاموش شود.
تیم محققان هم اکنون برای درک ماهیت این جرم در تلاش است.
این جرم را ابتدا تایرون اودوهرتی دانشجوی افتخاری دانشگاه کرتین در منطقه ای در ایالت استرالیای غربی با استفاده از تلسکوپ و تکنیکی که خود اختراع کرده است پیدا کرد.
او عضو تیمی تحت هدایت دکتر ناتاشا هِرلی-واکر ستاره شناس از “مرکز بین المللی تحقیقات رادیونجومی” (ICRAR) – پروژه مشترک دانشگاه کرتین و دانشگاه استرالیای غربی – است.
براساس بیانیه “آی سی آر اِی آر” دکتر هرلی-واکر گفت: “این جرم در طول چند ساعتی که آن را رصد می کردیم ظاهر و ناپدید می شد.”
“این کاملا غیرمنتظره بود. برای یک منجم مثل ارواح بود، چون هیچ چیز دیگری در آسمان سراغ نداریم که چنین رفتاری داشته باشد.”
در این بیانیه از دکتر جِما اندرسون، اخترفیزیکدان دانشگاه کرتین، نقل قول شده که اجرامی کیهانی که خاموش و روشن شوند برای منجمان تازگی ندارند اما جرمی که برای یک دقیقه روشن شود “واقعا عجیب” است.
“آی سی آر اِی آر” افزود که بعد از شخم زدن داده هایی که در طول سالیان جمع شده، تیم محققان توانست نتیجه گیری کند که این جرم حدود ۴۰۰۰ سال نوری از زمین فاصله دارد، بسیار درخشان است و میدان مغناطیسی فوق العاده قدرتمندی دارد.
در مورد ماهیت احتمالی این جرم جدید گفته شده که شاید یک ستاره نوترونی یا یک کوتوله سفید باشد – اصطلاحی که برای بقایای یک ستاره فروپاشیده به کار می رود.
دکتر هرلی-واکر گفت: “مطالعات بیشتر به منجمان خواهد گفت که آیا این یک رویداد نادر بوده که فقط یک بار اتفاق می افتد یا نماینده گروه بزرگی از اجرام است که قبلا متوجه آنها نشده ایم. من بی صبرانه منتظر درک این جرم و بعد تلاش برای کشف اجرام مشابه هستم.”

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=6567

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.