• امروز : چهارشنبه, ۱۲ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
3

کابل و اسلام‌آباد متعهد به هماهنگی در گذرگاه‌های مرزی شدند

  • کد خبر : 6641
  • 11 دلو 1400 - 6:38
کابل و اسلام‌آباد متعهد به هماهنگی در گذرگاه‌های مرزی شدند

پس از پایان سفر مشاور امنیت ملی پاکستان به کابل، دو طرف در خبرنامه‌های جداگانه‌ اعلام کردند که کابل و اسلام‌آباد یک کارشیوه هماهنگی جدید برای حل و فصل مسایل در گذرگاه‌های مرزی ایجاد خواهند کرد. الجزیره نگاشته است که موید یوسف، مشاور امنیت ملی پاکستان، روز یک‌شنبه، ۱۰ دلو سفر خود به کابل را […]

پس از پایان سفر مشاور امنیت ملی پاکستان به کابل، دو طرف در خبرنامه‌های جداگانه‌ اعلام کردند که کابل و اسلام‌آباد یک کارشیوه هماهنگی جدید برای حل و فصل مسایل در گذرگاه‌های مرزی ایجاد خواهند کرد.
الجزیره نگاشته است که موید یوسف، مشاور امنیت ملی پاکستان، روز یک‌شنبه، ۱۰ دلو سفر خود به کابل را با هدف بحث در مورد تعامل اقتصادی و راه‌های رسیده‌گی به بحران انسانی در همسایه شمال غربی پاکستان، به پایان رسانده است.
در خبرنامه‌ای که از سوی دفتر مشاور امنیت ملی پاکستان منتشر شده، آمده است که آقای یوسف با مقامات افغان، از جمله امیرخان متقی، سرپرست وزارت امور خارجه، عبدالسلام حنفی، معاون رییس‌الوزرا در سفر دو روزه خود به کابل، دیدار کرده است.
در خبرنامه تذکر رفته است که «این دیدار نتایج قابل توجهی از نظر حرکت رو به جلو در زمینه تسهیل تجارت و حمایت از بخش اجتماعی به همراه داشت.»
به گفته خبرگزاری الجزیره، دو طرف توافق کرد‌ه‌اند که یک مکانیسم هماهنگی در سطح ملی برای افزایش تسهیلات در نقاط مرزی ایجاد کنند.
الجزیره افزوده است که آن‌ها همچنین موافقت کرده‌اند که تجارت مبادله‌ای را آغاز کنند و روش‌های آن باید فوراً بررسی شود.
الجزیره می‌افزاید که عبدالقهار بلخی، سخنگوی وزارت خارجه گفته که تمرکز اقتصادی هر دو طرف یک «پیشرفت مثبت» است.
بلخی گفته: «متقی گفت که ما یک مسیر ترانزیتی بین [از طریق افغانستان به] اوزبیکستان، تاجیکستان و ترکمنستان برای تجارت باز کرده‌ایم و از جانب پاکستان انتظار داریم که برای تاجران ما تسهیلات فراهم کند.»
براساس خبرنامه‌ مشاور امنیت ملی پاکستان، دو طرف متعهد شد‌ه‌اند که روی پروژه‌های طولانی مدت اتصال منطقه‌ای، از جمله پروژه خط لوله گاز طبیعی ترکمنستان، افغانستان، پاکستان و هند (TAPI) اقدامات موثر انجام دهند.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=6641

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.