• امروز : شنبه, ۱۵ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
4
مسکو:

آماده میزبانی گفت‌وگو میان امارت اسلامی و جبهه مقاومت هستیم

  • کد خبر : 6653
  • 12 دلو 1400 - 6:25
آماده میزبانی گفت‌وگو میان امارت اسلامی و جبهه مقاومت هستیم
نماینده ویژه روسیه برای افغانستان بار دیگر از آماده گی کشور اش برای میزبانی از گفت وگوها میان طالبان و جبهه مقاومت سخن می‌زند.

ضمیر کابلوف، در گفت وگو با خبرگزاری تاس روسیه از امادگی کشورش برای میزبانی این چنین نشست خبر می دهد اما آن را وابسته به علاقمندی دو طرف می خواند.
ضمیر کابلوف، نماینده ویژه روسیه برای افغانستان، گفت:«در باره میزبانی مسکو از نماینده گان مقام های تازه و نیروهای مخالف، ما بار ها آماده گی مان را نشان داده ایم اما این کار در صورت تمایل آنان انجام خواهد شد.»
نماینده ویژه روسیه برای افغانستان درست هنگامی از آماده گی کشورش برای میزبانی نشست میان نماینده گان حکومت سرپرست افغانستان و نماینده گان جبهه مقاومت سخن میزند که یک منبع غیررسمی اما نزدیک به احمد مسعود گفته است که به تازه گی این گونه یک نشست در مسکو برگزار شده است.
بر بنیاد گفته های این منبع ملا عبدالغنی برادر معاون نخست رییس الوزراء با پا درمیانی روسیه با احمد مسعود دیدار کرده است.
اما تا کنون هیچ منبع رسمی این دیدار را تایید و یا رد نکرده است و اگر این نشست برگزار هم شده باشد جزییات آن در دست نیست.
بلال کریمی، معاون سخنگوی طالبان، گفت:« تا هنوز در مورد سفر جناب ملا برادر به کدام کشور به گونه رسمی چیزی بدست نیامده است.»
این گونه نشست میان دو طرف برای نخستین بار چندی پیش به میزبانی تهران انجام شد که در آن امیر خان متقی سرپرست وزارت خارجه با احمد مسعود و امیر اسماعیل خان گفتگو کرد. در آن زمان نیز بر ادامه این گونه گفتگوها تاکید شده بود.
یحیی چاووش، آگاه مسایل سیاسی، گفت:«دیدار ملا برادر با احمد مسعود در هر جایی که صورت گرفته باشد و صورت بگیرد، یک امر خیر است. در این باید منافع وطن در نظر گرفته شود و گامی برای جلوگیری از جنگ داخلی خواهد بود.»
این در حالیست که همزمان با برگزاری نشست اسلو گزارش هایی در باره سفر ملا عبدالغنی برادر و احمد مسعود به مسکو برای گفتگوی رو در رو دست به دست شدند اما وزارت خارجه روسیه در آن زمان این گزارش ها را رد کرد.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=6653

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.