• امروز : دوشنبه, ۱۷ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
4

رییس جمهور فرانسه برای حل بحران اوکراین طرف‌ها را به آرامش دعوت کرد

  • کد خبر : 6802
  • 20 دلو 1400 - 6:35
رییس جمهور فرانسه برای حل بحران اوکراین طرف‌ها را به آرامش دعوت کرد

امانوئل مکرون، رییس جمهور فرانسه که از اولین رهبران ارشد غربی است که پس از تجمع نیروهای روسیه در مرز اوکراین، با ولادیمر پوتین دیدار کرده است، همه طرف‌ها را برای حل بحران اوکراین به آرامش دعوت کرده است. رییس جمهور فرانسه گفته است که به باور او، می‌توان برای کاهش تنش گام‌هایی برداشت مکرون […]

امانوئل مکرون، رییس جمهور فرانسه که از اولین رهبران ارشد غربی است که پس از تجمع نیروهای روسیه در مرز اوکراین، با ولادیمر پوتین دیدار کرده است، همه طرف‌ها را برای حل بحران اوکراین به آرامش دعوت کرده است. رییس جمهور فرانسه گفته است که به باور او، می‌توان برای کاهش تنش گام‌هایی برداشت مکرون پس از ملاقات با همتای خود در اوکراین به برلین آلمان رفته است.
رییس جمهور فرانسه خلاف رهبران امریکا و بریتانیا، احتمال حمله روسیه به اوکراین را کم اهمیت جلوه داده است. او روز سه‌شنبه، ۱۹ دلو پس از دیدار با ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه به کیف، پایتخت اوکراین رفت تا به عنوان میانجی عمل کند. مکرون با پوتین روز دوشنبه دیدار کرد.
امانوئل مکرون هرچند پیش‌رفتی برای اعلام نداشته است، اما گفته که پوتین به او اطمینان داده است که بحران اوکراین را تشدید نخواهد کرد. همین طور گفته شده است که روسیه فعلاً در مرز اوکراین مانور نظامی برگزار نمی‌کند. پوتین نیز گفته است که پیشنهادات مکرون می‌تواند مبنای حل بحران اوکران باشد.
رییس جمهور فرانسه می‌گوید که گمان می‌کند، مذاکراتش به جلوگیری از تشدید بیش‌تر بحران اوکراین کمک کرده است. او می‌گوید که پوتین و ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهور اوکراین به او گفته‌اند که به اصول توافق‌نامه صلح ۲۰۱۴ متعهد هستند. این توافق‌نامه به مینسک مشهور است و به قول مکرون، برای حل و فصل اختلافات جاری راهکار ارائه می‌کند.
مکرون در یک نشست خبری با همتای اوکراینی خود گفته است که این عزم مشترک راهی است که به ما اجازه می‌دهد که صلح ایجاد کنیم.
رییس جمهور فرانسه با ستایش از زلنسکی گفته است که خویشتن‌داری را که مردم اوکراین و دولت این کشور در مقابل فشار نظامی در مرزهایش نشان می‌دهد، قابل قدر است. به گفته او، آرامش از سوی همه طرف‌ها در گفتار و عمل ضروری است.
رییس جمهور اوکراین اما در این نشست خبری گفته است که نسبت به هر نوع تضمینی که ممکن است مکرون از پوتین گرفته باشد، تردید دارد. او می‌گوید که به حرف اعتماد ندارد، اما هر سیاست‌مداری می‌تواند با برداشتن گام‌های مشخص در این مورد شفاف باشد.
رییس جمهور فرانسه پس از دیدار از کیف برای دیدار اولاف شولز، نخست‌وزیر آلمان به برلین رفت. نخست‌وزیر آلمان پیش از شروع مذاکرات در بیانیه‌ای به خبرنگاران گفت که هدف مشترک ما جلوگیری از جنگ در اروپا است.
شولتز گفته است که ارزیابی ما از وضعیت و موضع ما در این مورد متحد است. به گفته او، هرگونه حمله به حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین غیرقابل قبول است و پیامدهای گسترده برای روسیه به همراه خواهد داشت.
غرب نگران است که روسیه به اوکراین حمله کند. روسیه اما بارها گفته است که قصد حمله به اوکراین را ندارد.
جو بایدن، رییس جمهور امریکا یک روز پیش اعلام کرد که اگر روسیه به اوکراین حمله کند، دیگر «نورد استریم۲» وجود نخواهد نداشت. نورد استریم۲ خط بزرگ لوله گازی از روسیه به اروپا است که ۱۱ میلیارد دالر ارزش دارد.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=6802

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.