• امروز : چهارشنبه, ۱۲ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
4

رییس سازمان جهانی صحت «وضعیت صحی» در افغانستان را «وخیم» توصیف کرد

  • کد خبر : 6827
  • 20 دلو 1400 - 10:57
رییس سازمان جهانی صحت «وضعیت صحی» در افغانستان را «وخیم» توصیف کرد

رییس سازمان صحی جهان امروز اعلام کرد که با قلندر عباد، سرپرست وزارت صحت عامه حکومت سرپرست دیدار کرده و درباره «بحران وخیم صحی و انسانی» در افغانستان گفت‌وگو کرده است. گفته شده است که قلندر عباد در قالب هیأتی از حکومت سرپرست در جینوا در سویس به سر می‌برد. به گفته تدروس آدهانوم گبریسوس، […]

رییس سازمان صحی جهان امروز اعلام کرد که با قلندر عباد، سرپرست وزارت صحت عامه حکومت سرپرست دیدار کرده و درباره «بحران وخیم صحی و انسانی» در افغانستان گفت‌وگو کرده است.
گفته شده است که قلندر عباد در قالب هیأتی از حکومت سرپرست در جینوا در سویس به سر می‌برد.
به گفته تدروس آدهانوم گبریسوس، رییس سازمان صحی جهان، این دیدار روز سه‌شنبه انجام شده است. او وضعیت صحی افغانستان را «وخیم» توصیف کرده است.
رییس سازمان صحی جهان پیش از این در ماه سپتامبر به کابل سفر و با عباد دیدار کرده بود.
رییس سازمان صحی جهان گفت: «با وجود برخی بهبودها از آن زمان، وضعیت صحی در افغانستان هنوز وخیم است و بحران انسانی حاد هم‌چنان زندگی‌ها را به خطر می‌اندازد».
به گفته او، در مورد نیازهای صحی در کشور، تقویت سیستم، آماده‌گی اضطراری و آموزش نیروی کار صحی که زنان در آن نقش محوری دارند، بحث شده است.
رییس سازمان صحی جهان می‌گوید که نیاز شدید در افغانستان، ارائه ابزارهای تشخیصی برای شناسایی ویروس کووید-۱۹ و به ویژه نوع اومیکرون است؛ زیرا تعداد موارد در حال افزایش است.
تدروس آدهانوم گبریسوس گفت که سازمان جهانی صحت از مقابله با کرونا در افغانستان و هم‌چنین کمپین‌های واکسیناسیون فلج اطفال و سرخک حمایت می‌کند.
او افزود: «ما هم‌چنین در مورد پیش‌رفت تحصیل دختران در تمام سطوح، از جمله آموزش عالی و حمایت از پیوستن به نیروی کار سلامت بحث کردیم».
سازمان صحی جهان از جامعه بین‌المللی خواسته است که به گفت‌وگوها برای حمایت از مردم افغانستان ادامه دهد تا سلامت و رفاه مردم افغانستان بهبود بخشیده شود.
هیأتی از حکومت سرپرست طالبان به دعوت نهاد «صدای جینوا» در سویس به سر می‌برد. این نهاد از دوشنبه تا جمعه میزبان گفت‌وگوهایی پشت درهای بسته بین این هیأت و مقام‌های دولتی و نماینده‌گان نهادهای غیر دولتی است.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=6827

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.