• امروز : دوشنبه, ۱۷ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
3

هژدهمین محموله کمک های بشری ایران به غزنی رسید

  • کد خبر : 6835
  • 25 دلو 1400 - 7:28
هژدهمین محموله کمک های بشری ایران به غزنی رسید

سفارت ایران درکابل اعلام کرده‌است که هژدهمین محموله کمک‌های بشری این کشور به افغانستان رسید. این کمک های شامل آرد و روغن و برنج می باشند. به ادامه کمک های بشر دوستانه به افغانستان، سفارت ایران در کابل امروز خبر داده است که هژدهمین محموله کمک های بشر دوستان این کشور به ولایت غزنی رسیده […]

سفارت ایران درکابل اعلام کرده‌است که هژدهمین محموله کمک‌های بشری این کشور به افغانستان رسید. این کمک های شامل آرد و روغن و برنج می باشند.
به ادامه کمک های بشر دوستانه به افغانستان، سفارت ایران در کابل امروز خبر داده است که هژدهمین محموله کمک های بشر دوستان این کشور به ولایت غزنی رسیده است.
سفارت ایران در افغانستان در صفحه توییترش نگاشته است که این کمک‌ها شامل آرد، برنج و روغن می باشد و در ولسوالی قره باغ ولایت غزنی به مردم توزیع شده است.
به گفته سفارت ایران درکابل، این کشور تاکنون در ده ولایت افغانستان کمک های بشر دوستانه توزیع کرده است.
سفارت ایران از ولایت های هرات، بلخ، سرپل، ننگرهار، قندهار، کابل، بدخشان، کندز و پنجشیر نام برده است که کمک های بشری به مردم توزیع شده است.
پس ازبه قدرت رسیدن طالبان در افغانستان به روز پانزدهم ماه آگست سال ۲۰۲۱، تمامی ذخایر ارزی افغانستان در بانک های ایالات متحده امریکا منجمد شد.
دارایی های متعلق به بانک مرکزی افغانستان شامل ارز، اوراق قرضه و طلا است.
بربنیاد برخی از گزارش ها، دو میلیارد دالر دیگر از منابع مالی افغانستان نیز در کشور های مانند سویس، بریتانیا، آلمان و امارات متحده عربی مسدود شده اند.
در حال حاضر اداره طالبان با کمبود شدید پول مواجه است و شمار زیادی از افرادی که حقوق خود را از دولت پیشین افغانستان دریافت می کردند، بیکار شده اند و هیچ درآمدی ندارند.
سازمان ملل متحد و شماری از نهاد های مدد رسان از بروز یک فاجعه انسانی در افغانستان هشدار داده اند و خواستار آن شده اند تا به نحوی، کمک های بشردوستانه بین المللی به مردم افغانستان برسد..

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=6835

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.