• امروز : چهارشنبه, ۱۲ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
8
المپیک زمستانی چین پایان یافت؛

ناروی بیشترین مدال را گرفت

  • کد خبر : 6870
  • 01 حوت 1400 - 11:02
ناروی بیشترین مدال را گرفت

المپیک زمستان چین که توام با ماجرا‌های ورزشی و جنجال‌های دپلوماتیک بود، روز یکشنبه ۲۰ فبروری (اول حوت) با برگزاری مراسمی پایان یافت. ورزشگاه “لانۀ پرنده” در بیجینگ صحنۀ مراسم اختتامیۀ این رویداد ورزشی بود که در آن شی جینپینگ، رییس جمهور چین نیز اشتراک کرده بود. ناروی با کسب ۳۷ مدال -۱۶ طلا، هشت […]

المپیک زمستان چین که توام با ماجرا‌های ورزشی و جنجال‌های دپلوماتیک بود، روز یکشنبه ۲۰ فبروری (اول حوت) با برگزاری مراسمی پایان یافت.
ورزشگاه “لانۀ پرنده” در بیجینگ صحنۀ مراسم اختتامیۀ این رویداد ورزشی بود که در آن شی جینپینگ، رییس جمهور چین نیز اشتراک کرده بود.
ناروی با کسب ۳۷ مدال -۱۶ طلا، هشت نقره و ۱۳ برونز در صدر و سپس آلمان با ۲۷ مدال-۱۲ طلا، ۱۰ نقره و پنج برونز ، چین با کسب ۱۵ مدال-نه طلا، چهار نقره و دو برونز و ایالات متحده با کسب ۲۵ مدال – هشت طلا، ده نقره و هفت برونز به ترتیب در رده‌های دوم تا چهارم کشورهایی رده بندی شدند که بیشترین مدال طلا را از این المپیک کمایی کردند.
تامس باخ، رییس کمیتۀ بین‌المللی المپیک ضمن اعلام پایان المپیک زمستانی بیجینگ از این رویداد ورزشی به عنوان “تجربۀ فراموش ناشدنی المپیک” ستایش کرد.
آقای باخ با اشاره به اینکه المپیک زمستان بیجینگ سبب شیوع گستردۀ همه‌گیری کووید۱۹ نشد، در سخنرانی خود گفت: “اگر می‌خواهیم سرانجام بر این همه‌گیری فایق آییم، باید سریعتر باشیم، باید هدف بلندتر داشته باشیم و باید قوی‌تر باشیم و باید کنار هم بیایستیم.”
جمع شدن ۳۰۰۰ ورزشکار و ۶۵ هزار نفر دیگر از متصدیان گرفته با تماشاچیان در زیر سقف یک ورزشگاه، نگرانی شدیدی را به خاطر شیوع کووید۱۹ در این مراسم ایجاد کرده بود.
رییس کمیتۀ بین‌المللی المپیک گفت: “با این روحیۀ همبستگی المپیک از جامعۀ جهانی می‌خواهیم: برای همگان در سرتاسر جهان دسترسی برابر به واکسین‌ها را بدهید.”
در این مراسم که با آتش‌بازی و پرتوافگنی برگزار شد، با جرقه‌های آتش در آسمان شب بیجینگ واژه‌های “یک جهان” تجلی داده شد.
المپیک زمستانی بیجینگ روز جمعه چهارم فبروری آغاز شد و در آن ۱۰۹ رویداد در ۱۵ رشتۀ ورزشی برگزار شد. حدود ۳۰۰۰ ورزشکار از ۸۴ کشور جهان در این رقابت‌ها شرکت داشتند.
سید علی شاه فرهنگ و سجاد حسینی، دو ورزشکار رشتۀ اسکی که قرار بود به نمایندگی از افغانستان در المپیک زمستانی چین شرکت کنند، به دلیل نداشتن پاسپورت از اشتراک در این رقابت جهانی باز ماندند.
ناروی با کسب ۴۰۵ مدال (۱۴۸ طلا، ۱۳۳ نقره و ۱۲۴ برونز) بیشترین مدال را از رقابت‌های المپیک زمستانی در طول تاریخ این رقابت‌ها کسب کرده است.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=6870

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.