• امروز : شنبه, ۱۵ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
6

درگیری مرزی میان طالبان و نیروهای پاکستانی تلفات به جا گذاشت

  • کد خبر : 6918
  • 05 حوت 1400 - 11:53
درگیری مرزی میان طالبان و نیروهای پاکستانی تلفات به جا گذاشت

خبرگزاری فرانسه گزارش داده است که در درگیری میان طالبان و نیروهای پاکستانی در منطقه مرزی اسپین بولدک دست کم دو تن کشته و شماری زخمی شده اند. دلیل وقوع این درگیری تاهنوز روشن نشده است. لالی ماما، باشنده شهرک مرزی اسپین بولدک در ولایت قندهار روز پنج شنبه به خبرگزاری فرانسه گفت که «جنگ […]

خبرگزاری فرانسه گزارش داده است که در درگیری میان طالبان و نیروهای پاکستانی در منطقه مرزی اسپین بولدک دست کم دو تن کشته و شماری زخمی شده اند. دلیل وقوع این درگیری تاهنوز روشن نشده است.
لالی ماما، باشنده شهرک مرزی اسپین بولدک در ولایت قندهار روز پنج شنبه به خبرگزاری فرانسه گفت که «جنگ شدیدی» در منطقه مرزی صورت گرفت و نیروهای پاکستانی از اسلحه سنگین کار گرفتند.
یک باشنده دیگر اسپین بولدک که نخواست نامش ذکر شود، گفت که چندین گلوله شلیک شده از سوی نیروهای پاکستانی در این شهر اصابت کرد و باعث شد که بسیاری مردم خانه‌های خود را ترک کنند.
نعمت شیرزاد، داکتر در شفاخانه شهر قندهار که حدود ۱۰۰ کیلومتر از منطقه مرزی فاصله دارد، تائید کرد که در این درگیری دو تن کشته و چهار تن دیگر زخمی شده اند.
یک منبع امنیتی که نخواست نامش فاش شود به خبرگزاری فرانسه گفت که در این درگیری سه تن کشته و بیش از ۲۰ تن به شمول چندین جنگجوی طالبان زخمی شده اند.
بعد از بازگشت طالبان به قدرت در ماه آگست سال گذشته، این چندمین مورد از بروز تنش مرزی میان این گروه و پاکستان است. پاکستان مدعی است که گروه‌های شورشی از خاک افغانستان حملاتی را در پاکستان راه اندازی می‌کنند.
طالبان افغان اتهام پناه دادن به شورشیان پاکستانی را رد می‌کنند و در گذشته به دلیل ایجاد حصار سیم خاردار توسط پاکستان در امتداد خطر مرزی نیز با نیروهای پاکستانی درگیر شده اند.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=6918

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.