• امروز : سه شنبه, ۱۱ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
6

مشکلات ویزۀ دانشجویان افغان در هند به زودی حل می‌شود

  • کد خبر : 6948
  • 10 حوت 1400 - 8:42
مشکلات ویزۀ دانشجویان افغان در هند به زودی حل می‌شود

سفارت افغانستان در دهلی‌نو می‌گوید که تلاش‌ها برای انتقال دانشجویان افغان به هند و حل مشکلات ویزه آنان برای از سرگیری دروس‌های شان در پوهنتون‌های آن کشور جریان دارد. با مسلط شدن طالبان بر افغانستان و تحولات اخیر سیاسی در این کشور، ده‌ها دانشجوی افغان که برای رخصتی شان به افغانستان آماده بودند، در این […]

سفارت افغانستان در دهلی‌نو می‌گوید که تلاش‌ها برای انتقال دانشجویان افغان به هند و حل مشکلات ویزه آنان برای از سرگیری دروس‌های شان در پوهنتون‌های آن کشور جریان دارد.
با مسلط شدن طالبان بر افغانستان و تحولات اخیر سیاسی در این کشور، ده‌ها دانشجوی افغان که برای رخصتی شان به افغانستان آماده بودند، در این کشور گیرمانده و با گذشت شش ماه تا کنون موفق نشده اند، تا برای ادامۀ دروس شان به هند برگردند.
این سفارت روز سه‌ شنبه اول مارچ با نشر اعلامیه‌ای گفته است که دولت هند تعهد کرده که مشکلات ویزۀ محصلین افغان که در حال حاضر در افغانستان گیرمانده اند، را در جریان دو ماه پیشرو حل کند.
در اعلامیه آمده است: “به تازگی دولت هند اطمینان داده است که در ظرف دوماه پیش‌‍‌‌رو مشکل ویزای آنعده از محصلین برحال کشور را که در داخل افغانستان گیرمانده اند و تا کنون درس‌های شان را از طریق انلاین تعقیب می‌کردند، حل نماید.”
این سفارت همچنین افزوده است که با پوهنتون‌ها و نهادهای تحصیلی هند در تماس است که با دانشجویان گیرمانده در افغانستان که از دروس‌ شان پس مانده اند، همکاری کنند.
سفارت افغانستان در هند اضافه کرده است که این سفارت همچنین توانسته است که برای ۷۲۴ دانشجوی افغان که درس‌های شان را در مقاطع مختلف در هند ختم کرده بودند، برای دورۀ بعدی تحصیلی شان از حکومت آن کشور بورسیه گرفته است.
به گفتۀ این سفارت، آنان در حال حاضر، در بسیاری از پوهنتون‌های این کشور دروس‌های شان را شروع کرده اند. این سفارت تاکید کرده است که با پوهنتون‌ها و نهادهای تحصیلی هند در تماس است تا بتواند به شمار زیاد دیگر دانشجویان که در آن کشور به سر می‌برند، زمنیه ادامۀ تحصیل شان را فراهم کند.
سفارت افغانستان در دهلی‌نو هنوز هم زیر نام جمهوری اسلامی افغانستان فعالیت دارد و سفیر این کشور در هند نیز از کارمندان حکومت به رهبری اشرف غنی، رییس جمهور فراری است.
این در حالی است که پیش از این‌ ده‌ها، دانشجوی افغان و شماری از کسانیکه تازه به بورسیه‌های شورای روابط فرهنگی هند (ICCR) راه یافته اند، در مقابل سفارت هند در کابل تظاهرات کرده و خواستار صدو ویزه برای آنان شدند.
گفته می‌شود که امسال حدود ۲۰۰۰ دانشجوی افغان در پوهنتون‌های مختلف هند راه یافته اند، اما برخی آنان به گونۀ آنلاین به درس‌ها‌ی خود ادامه و شمار دیگر انتظار صدور ویزه آن کشور را می‌کشند.
با تسلط طالبان بر افغانستان، سفارت هند در کابل تمامی فعالیت‌های قونسلی خود را در این کشور به گونۀ موقف متوقف کرده که مشکلات زیادی را برای مردم به ویژه افغان‌ به بار آورده است.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=6948

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.