• امروز : چهارشنبه, ۱۲ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
3

اتحادیه نهادهای حقوق بشری برای نظارت در افغانستان

  • کد خبر : 6964
  • 12 حوت 1400 - 10:37
اتحادیه نهادهای حقوق بشری برای نظارت در افغانستان

چندین نهاد حقوق‌بشری از سراسر جهان برای نظارت جمعی بر وضعیت «وخیم» حقوق‌بشر در افغانستان و حمایت از آن، اتحادیه‌ی مشترک ایجاد کرده‌‌اند. سازمان عفو بین‌الملل که عضو این اتحادیه است، امروز در اعلامیه‌‌ای گفته است که هدف ایجاد این ائتلاف کار مشترک برای پاسخگویی درباره‌ی موارد نقض حقوق‌بشر در افغانستان است. به گفته‌ی عفوبین‌الملل، […]

چندین نهاد حقوق‌بشری از سراسر جهان برای نظارت جمعی بر وضعیت «وخیم» حقوق‌بشر در افغانستان و حمایت از آن، اتحادیه‌ی مشترک ایجاد کرده‌‌اند.
سازمان عفو بین‌الملل که عضو این اتحادیه است، امروز در اعلامیه‌‌ای گفته است که هدف ایجاد این ائتلاف کار مشترک برای پاسخگویی درباره‌ی موارد نقض حقوق‌بشر در افغانستان است.
به گفته‌ی عفوبین‌الملل، این ائتلاف بر طالبان برای احترام به حقوق بشر و بر جامعه بین‌المللی برای عمل به تعهدات‌اش در قبال مردم افغانستان، فشار اعمال خواهد کرد.
سمیرا حمیدی، مسئول بخش افغانستان در سازمان عفو بین‌الملل گفته است که سازمان‌های حقوق‌بشری از سراسر جهان باهم متحد شده‌اند و برای مردم افغانستان عدالت خواهند خواست.
به نقل از اعلامیه‌ی عفو بین‌الملل، وضعیت حقوق بشر در افغانستان از زمان بازگشت طالبان ‌به قدرت، به‌طرز چشم‌گیری بدتر شده است. این نهاد افزوده است که جنگ در افغانستان پایان یافته است؛ اما نقض جدی حقوق بشر همچنان ادامه دارد.
عفو بین‌الملل طالبان را متهم کرده است که مرتکب نقض گسترده حقوق بشر از جمله اعدام‌های فراقانونی، ناپدیدشدن اجباری، شکنجه، بازداشت‌های خودسرانه، وضع محدودیت علیه حقوق زنان و دختران، سانسور و حملات علیه رسانه‌ها شده‌اند.
این نهاد افزوده است که مردم افغانستان همچنین با یک بحران انسانی بی‌سابقه مواجه هستند که ناشی از تصمیمات و موضع‌گیری‌های جامعه بین‌المللی به‌ویژه ایالات متحده است که افغانستان را از کمک‌های مالی و دست‌رسی به سیستم مالی جهانی مسدود کرده است.
سمیرا حمیدی گفته است که مردم افغانستان میان سوءاستفاده‌های طالبان و یک فاجعه انسانی گرفتار شده‌اند. او تأکید کرده است که جامعه جهانی باید برای محافظت از مردم افغانستان اقدام کنند.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=6964

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.