• امروز : چهارشنبه, ۱۲ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
3

بیش از ۵۰۰ میلیون دالر به افغانستان کمک شده است

  • کد خبر : 7119
  • 27 حوت 1400 - 10:21
بیش از ۵۰۰ میلیون دالر به افغانستان کمک شده است

بانک مرکزی می‌گوید که تا کنون بیش از پنجصد میلیون دالر به افغانستان کمک شده است. بانک مرکزی می‌گوید که تا کنون سازمان ملل متحد هژده بسته کمک های نقدی که بیش از ۵۰۰ میلیون دالر می شود به افغانستان کمک کرده است. بر بنیاد گفته های مسوولان در بانک مرکزی این کمک ها در […]

بانک مرکزی می‌گوید که تا کنون بیش از پنجصد میلیون دالر به افغانستان کمک شده است.
بانک مرکزی می‌گوید که تا کنون سازمان ملل متحد هژده بسته کمک های نقدی که بیش از ۵۰۰ میلیون دالر می شود به افغانستان کمک کرده است.
بر بنیاد گفته های مسوولان در بانک مرکزی این کمک ها در نخست به حساب یکی از بانک های خصوصی واریز می شود و سپس از طریق نهادهای مدد رسان به نیازمندان در افغانستان توزیع می شود.
صابر مومند، سخنگوی بانک مرکزی، گفت:«تا حال ۱۸ بسته کمکی پول نقد به کشور رسیده است که در کل پنجصدو پنج میلیون و ششصد هزار دالر می‌شود.»
در همین حال مسوولان امارت اسلامی اطمینان می‌دهند که امنیت سازمان های را که به افغانستان کمک می‌کنند تامین میکنند.
بلال کریمی، معاون سخنگوی امارت اسلامی، می گوید:«از جانب امارت اسلامی یک هماهنگی خوب وجود دارد که به تمام سازمان‌ها که امداد میرساند و کشورهای که با افغان‌ها همکاری و مساعدت می‌کند، زمینه امنیت و زمینه توزیع کردن شفاف کمک‌ها را مساعد ساخته است.»
از سوی هم جمعیت هلال احمر چین ۱۳۰ تن آرد به افغانستان کمک کرده است.
وانگ یو، سفیر چین در کابل، گفت:«چین به کمک های بشردوستانه به افغانستان و نیز بازسازی اقتصاد افغانستان ادامه خواهد داد و خواهان آزاد سازی دارایی های مسدود شده افغانستان در خارج از این کشور و بازگرداندن تمامی دارایی های مردم افغانستان است.»
در همین حال نور آقا صاحب زاده، سخنگوی هلال احمر افغانستان، می گوید:«در این وقت که مردم افغانستان با مشکلات فراوان روبرو اند… این مساعدت‌ها باید ادامه پیدا کند.»
در این میان وزارت اقتصاد می‌گوید که برای جلوگیری از بحران اقتصادی در کشور باید در پروژه‌های زیربنایی سرمایه‌گذاری شود.
عبداللطیف نظری، معین مسلکی وزارت اقتصاد، گفت:«کار اساسی حمایت از تولید و سرمایه گذاری داخلی در افغانستان است. تقویت زراعت و مدرن ساختن زراعت افغانستان میتواند ما را به خودکفایی اقتصادی برساند.»
این در حالیست که سازمان ملل متحد گفته است که گرسنه گی شدید در افغانستان ۹۵ درصد از شهروندان این کشور را با چالش های اقتصادی روبرو ساخته است.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=7119

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.