• امروز : چهارشنبه, ۱۲ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
5

جنگ اوکراین سبب افزایش نرخ‌ مواد خوراکی و سوخت در افغانستان شده است

  • کد خبر : 7117
  • 27 حوت 1400 - 10:03
جنگ اوکراین سبب افزایش نرخ‌ مواد خوراکی و سوخت در افغانستان شده است

برنامه جهانی غذا روز جمعه هشدار داد که جنگ روسیه در اوکراین بر اقتصاد جهان تاثیر ناگوار گذاشته و از همین سبب در افغانستان جنگ زده و بی بضاعت هم نرخ مواد خوراکی و مواد سوخت بلند رفته است. از زمان به قدرت رسیدن طالبان در افغانستان در ماه اگست گذشته اداره های مربوط به […]

برنامه جهانی غذا روز جمعه هشدار داد که جنگ روسیه در اوکراین بر اقتصاد جهان تاثیر ناگوار گذاشته و از همین سبب در افغانستان جنگ زده و بی بضاعت هم نرخ مواد خوراکی و مواد سوخت بلند رفته است.
از زمان به قدرت رسیدن طالبان در افغانستان در ماه اگست گذشته اداره های مربوط به ملل متحد گفته اند که ۹۵ درصد مردم افغانستان مواد خوراکی کافی ندارند و یا هم هم پول کافی برای خرید آن را تهیه کرده نمی‌توانند.
شیلی تکرال سخنگوی برنامه جهانی غذا ۱۸ مارچ به خبرنگاران گفت در افغانستان بی آنهم در هشت ماه گذشته ارزش مواد خوراکی ۴۰ درصد افزایش یافته، ولی بعد از هجوم روسیه بر اوکراین این نرخ‌ها باز هم بیشتر شدند.
تکرال افزود: خبر هراس انگیز این است که در افغانستان و تمام کشورهای بی بضاعت جهان نرخ مواد خوراکی و مواد سوخت در حالی بلند می‌رود که طبق ارقام ملل متحد در ماه فبروری سال جاری بی آنهم نرخ‌ها بلند بود و به نظر من حالا که از جنگ اوکراین روزها و هفته ها می‌گذرد، این موضوعی است که ما باید بر آن غور کنیم.”
در هشت ماه گذشته برنامه جهانی غذا برای تهیه موادخوراکی به افغان‌ها یک میلیار دالر مصرف کرده ولی می‌گوید که به این هدف یک اعشاریه شش میلیارد دالر دیگر نیاز دارد.
خانم تکرال می‌گوید کشورهای کمک کننده، به افغانستان پشت نکرده اند اما به گفته او در حالی که با هجوم روسیه بر اوکراین اروپا به مشکلات بیش از سه میلیون مهاجر اوکراینی توجه می‌کند، جامعه جهانی باید افغانستان را هم فراموش نکند و در آن هم اقدامات بیشتر را مد نظر بگیرد.
قبل از صحبت‌های شب گذشته خانم تکرال، فیلیپو گراندی کمیشنر عالی ملل متحد برای مهاجرین هم روز سه‌شنبه در جریان سفر به کابل هشدار داد که شاید جنگ اوکراین سبب شود که جامعه جهانی بخشی از کمک‌های خود را به کشورهای دیگری که به بحران بشری رو به رو استند به این سمت سوق بدهد.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=7117

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.