• امروز : چهارشنبه, ۱۲ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
6

ترمیم سرک با پول مردم؛ «نفقه خانواده‌های خود را به‌سختی تهیه می‌کنیم»

  • کد خبر : 7126
  • 28 حوت 1400 - 9:17
ترمیم سرک با پول مردم؛ «نفقه خانواده‌های خود را به‌سختی تهیه می‌کنیم»

شماری از ساکنان ولسوالی خواجه بهاوالدین ولایت تخار ادعا می‌کنند که ولسوال این ولسوالی از مردم محل برای جغل‌اندازی سرک پول جمع‌آوری می‌کند. یکی از باشنده‌گان محل که نمی‌خواهد هویتش در این گزارش فاش شود، می‌گوید که افراد وابسته به ولسوال خواجه بهاوالدین از هر خانواده یک تا سه هزار افغانی جمع‌آوری کرده‌اند. ولسوال خواجه […]

شماری از ساکنان ولسوالی خواجه بهاوالدین ولایت تخار ادعا می‌کنند که ولسوال این ولسوالی از مردم محل برای جغل‌اندازی سرک پول جمع‌آوری می‌کند. یکی از باشنده‌گان محل که نمی‌خواهد هویتش در این گزارش فاش شود، می‌گوید که افراد وابسته به ولسوال خواجه بهاوالدین از هر خانواده یک تا سه هزار افغانی جمع‌آوری کرده‌اند. ولسوال خواجه بهاوالدین به مردم گفته است که با این پول راه سه روستای این ولسوالی را جغل‌اندازی و هموارکاری می‌کند.
احمدبشیر، یکی دیگر از باشنده‌گان خواجه بهاوالدین است. وی سه هزار افغانی برای افراد ولسوال پرداخت کرده است. احمدبشیر گفت که تمام پول‌ها در جغل‌اندازی و همواری کاری سرک مصرف نمی‌شود و ولسوال این پول را به «جیب» خود می‌زند.
شماری از ساکنان محل می‌گویند در حالی‌ که اکثریت‌شان بیکار‌ند و نفقه خانواده‌های‌شان را به‌سختی پیدا می‌کنند، اما مجبورند پول خواسته شده از سوی ولسوال را بپردازند. به گفته آنان، خانواده‌های زیادی در این ولسوالی هستند که توانایی پرداخت این پول را ندارند.
سیدسروش، یکی دیگر از باشنده‌گان این ولسوالی است. وی گفت که مسوولان محلی طالبان باید در قسمت جغل‌اندازی و هموار‌سازی راه این سه روستا توجه کنند و مصارف مالی‌اش را نیز بپردازند. این باشنده محل گفت که اگر این‌گونه تحمیل‌ها از سوی مسوولان محلی در ولسوالی‌ها و روستا‌های تخار ادامه پیدا کند، مردم مجبور می‌شوند به ولایت‌های دیگر و یا خارج از کشور مهاجرت کنند.
در همین حال صدیق‌الله دهاتی، یکی از دهقانان در این ولسوالی، گفت که اگر مسوولان محلی از آنان به بهانه‌های مختلف پول جمع‌آوری کنند، زنده‎گی آنان با چالش‌های بیش‌تر مواجه خواهد شد.
باشنده‌گان خواجه بهاوالدین تخار از مسوولان محلی می‌خواهند که برای ولسوال این ولسوالی دیگر اجازه ندهند تا از خانواده‌ها پول جمع‌آوری کند.
با تماس‌های مکرر، موفق به دریافت دیدگاه ولسوال خواجه بهاوالدین تخار نشدیم.
گفتنی است که چندی پیش شماری از باشنده‌گان ولسوالی‌های کوکچه تخار ادعا کرده بودند که مسوولان محلی از آنان پول جمع‌آوری کرده و مسابقه بزکشی راه انداخته‌اند.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=7126

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.