• امروز : چهارشنبه, ۱۲ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
4
بانک مرکزی:

۲۰ بسته کمکی پول نقد تاکنون به کشور رسیده است

  • کد خبر : 7185
  • 17 حمل 1401 - 9:47
۲۰ بسته کمکی پول نقد تاکنون به کشور رسیده است

مسوولان در بانک مرکزی افغانستان می‌گویند که تاکنون بیست بسته کمکی پول نقد که در حدود ۵۷۰ میلیون دالر می‌شود، از سوی سازمان ملل متحد به افغانستان رسیده و به “بانک بین‌المللی افغانستان” واریز شده است. صابر مومند، سخنگوی بانک مرکزی تاکید می‌ورزد که این کمک‌ها بر بلند رفتن ارزش افغانی در برابر اسعار خارجی […]

مسوولان در بانک مرکزی افغانستان می‌گویند که تاکنون بیست بسته کمکی پول نقد که در حدود ۵۷۰ میلیون دالر می‌شود، از سوی سازمان ملل متحد به افغانستان رسیده و به “بانک بین‌المللی افغانستان” واریز شده است.
صابر مومند، سخنگوی بانک مرکزی تاکید می‌ورزد که این کمک‌ها بر بلند رفتن ارزش افغانی در برابر اسعار خارجی نقش مهم داشته است.
آقای مومند گفت: «این کمک‌های بشری در ثابت نگهداشتن ارزش افغانی تاثیر مثبت دارد.»
به باور شماری از آگاهان مسایل اقتصادی، هدف از انتقال پول نقد به افغانستان، گردش دالر در بازارها و جلوگیری از بحران نقدینه‌گی است.
شاکر یعقوبی، آگاه مسایل اقتصادی گفت: «کمک‌های نقدی بانک جهانی به افغانستان می‌تواند در حفظ ثبات پولی کشور کمک کند و باعث حفظ ارزش افغانی در برابر اسعار خارجی می‌شود. از سویی هم، می‌تواند گردش پول در بازار ایجاد کند.»
احمد منیب رسا، آگاه مسایل سیاسی، گفت: «در شرایط فعلی، اگر پول‌های کمک شده در بخش زراعت و اقتصاد سرمایه‌گذاری شود، بسیار موثر واقع می‌شود.»
در حال حاضر، تمامی کمک‌های جامعه جهانی در افغانستان از طریق نهادهای سازمان ملل متحد هزینه می‌شوند که به باور شماری از آگاهان مسایل اقتصادی، هزینه این کمک‌ها از طریق نهاد های سازمان ملل متحد موثریت کمک‌ها را به گونه چشمگیری کاهش داده است.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=7185

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.