• امروز : شنبه, ۱۵ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
5

نتیجه بررسی وضعیت کریکت افغانستان به شورای جهانی کریکت ارایه می‌شود

  • کد خبر : 7212
  • 20 حمل 1401 - 10:02
نتیجه بررسی وضعیت کریکت افغانستان به شورای جهانی کریکت ارایه می‌شود

قرار است که یافته‌های تحقیق تیم شورای جهانی کریکت درباره‌ی وضعیت کریکت افغانستان از جمله محدودیت طالبان علیه دختران کریکت‌باز فردا (۱۰ اپریل) به رهبری این شورا ارایه شود. رسانه اسپینکریکوفو، در این زمینه نوشته است که به نظر می‌رسد که ناآرامی در بورد کریکت افغانستان (ACB) فروکش کرده است، اما عدم اطمینان در مورد […]

قرار است که یافته‌های تحقیق تیم شورای جهانی کریکت درباره‌ی وضعیت کریکت افغانستان از جمله محدودیت طالبان علیه دختران کریکت‌باز فردا (۱۰ اپریل) به رهبری این شورا ارایه شود.
رسانه اسپینکریکوفو، در این زمینه نوشته است که به نظر می‌رسد که ناآرامی در بورد کریکت افغانستان (ACB) فروکش کرده است، اما عدم اطمینان در مورد کریکت زنان همچنان وجود دارد.
بازگشت طالبان به قدرت، بازی کریکت زنان در افغانستان را تحت تأثیر قرار داده است.
این امر منجر به درخواست‌هایی برای حذف افغانستان از جام جهانی T20 2021 شد و در مورد اینکه آیا عضویت کامل افغانستان از شورای جهانی کریکت لغو شود یا خیر، نیز بحث‌هایی را برانگیخت. زیرا کریکت زنان بخشی از معیارهای سختگیرانه برای عضویت در شورای جهانی کریکت است.
اما افغانستان به بازی‌های کریکت بین‌المللی ادامه داده است و شورای جهانی کریکت ترجیح داده است تا منتظر نتیجه بررسی یک گروه کاری بماند.
این کارگروه در ماه نوامبر به ریاست عمران خواجه، کهنه‌کار هیأت مدیره شورای جهانی کریکت تشکیل شده و از آن زمان، چندین بار با مقام‌های پیشین و کنونی کریکت بورد افغانستان مصاحبه و تحولات را زیر نظر داشته است.
به گفته‌ی منابع، این گروه کاری تنها انتصاب میرویس اشرف به‌عنوان رییس کریکت بورد افغانستان را مطابق با قانون اساسی شورای جهانی کرکت تشخیص داده است.
اسپینکریکوفو نوشته است که پس از تسلط طالبان، رهبری کریکت بورد به موضوع مورد مناقشه میان جناح‌های این گروه تبدیل شده است.
یکی از مقام‌های سابق کریکت که توسط گروه کاری با او مصاحبه شده، گفته است: «باید ثبات در کریکت بورد وجود داشته باشد.»
او افزوده است که کریکت افغانستان نباید به دلیل تسلط طالبان بر کشور خراب شود.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=7212

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.