• امروز : شنبه, ۱۵ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
2

سفارت افغانستان در مسکو به طالبان تحویل شده است

  • کد خبر : 7236
  • 21 حمل 1401 - 18:58
سفارت افغانستان در مسکو به طالبان تحویل شده است

یک دیپلومات طالبان به صورت رسمی مسئولیت سفارت افغانستان در مسکو را گرفته است. روسیه اولین کشوریست که دیپلومات طالبان را رسماً پذیرفته است. حکومت کرملین اداره طالبان را هنوز به صورت علنی به رسمیت نشناخته است. اداره طالبان در کابل اعلام کرده که برای اولین بار یک نماینده دیپلوماتیک شان در روسیه تایید صلاحیت […]

یک دیپلومات طالبان به صورت رسمی مسئولیت سفارت افغانستان در مسکو را گرفته است. روسیه اولین کشوریست که دیپلومات طالبان را رسماً پذیرفته است. حکومت کرملین اداره طالبان را هنوز به صورت علنی به رسمیت نشناخته است.
اداره طالبان در کابل اعلام کرده که برای اولین بار یک نماینده دیپلوماتیک شان در روسیه تایید صلاحیت شده است. سخنگوی وزارت خارجه طالبان روز شنبه گفته که سفارت افغانستان در مسکو به طور رسمی به “امارت اسلامی” تحویل داده شده است.
سفیر سابق افغانستان از “جمهوری اسلامی” مجبور شده کارش را متوقف کند. در بیانیه طالبان آمده که یک دیپلومات به نام جمال غروال، به عنوان کاردار در سفارت افغانستان در مسکو حضور یافته است.
به گزارش خبرگزاری اینترفکس، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه پذیرفته که یک نماینده اعزامی طالبان به عنوان دیپلومات در مسکو تایید صلاحیت شده است.
هنوز هیچ کشوری در سطح بین المللی اداره طالبان را به رسمیت نشناخته است. این گروه در ماه آگست ۲۰۲۱ قدرت را پس از ۲۰ سال شورشگری در دست بگیرد.
پس از خروج عجولانه نیروهای امریکایی و ناتو از افغانستان و افتادن قدرت به دست طالبان، مردم افغانستان به شدت محدود شده است. حتی پس از گذشت تقریباً هشت ماه، دختران هنوز اجازه حضور در مکاتب متوسطه و عالی را ندارند.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=7236

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.