• امروز : چهارشنبه, ۱۲ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
4
شبکه زنان افغان برای توسعۀ تجارت:

شماری از بانوان تجارت پیشه ورشکست شده اند

  • کد خبر : 7347
  • 07 ثور 1401 - 11:16
شماری از بانوان تجارت پیشه ورشکست شده اند

شبکۀ زنان افغان برای توسعۀ تجارت می‌گوید که شماری از زنان تجارت پیشه ورشکست و فعالیت های آنها متوقف شده است. این شبکه می‌گوید، همین اکنون بازار فروش برای فراورده‌های این بانوان در افغانستان وجود نداشته و بیشتر این بانوان حتی توانایی تمدید جوازهای شان را ندارند. ممتاز یوسفزی، رئیس این شبکه در مورد گفت: […]

شبکۀ زنان افغان برای توسعۀ تجارت می‌گوید که شماری از زنان تجارت پیشه ورشکست و فعالیت های آنها متوقف شده است.
این شبکه می‌گوید، همین اکنون بازار فروش برای فراورده‌های این بانوان در افغانستان وجود نداشته و بیشتر این بانوان حتی توانایی تمدید جوازهای شان را ندارند.
ممتاز یوسفزی، رئیس این شبکه در مورد گفت: “متاسفانه بازارها متوقف است مارکیت فروش برای محصولات شان وجود ندارد، تولیدات به سطح ولایات متوقف است، متاسفانه که جوازهای‌شان هم تمدید نشده است.”
شبکۀ زنان برای توسعۀ تجارت می‌گوید، اکنون بیش از ۳۸۰۰ بانوی تجارت پیشه در این شبکه ثبت اند.
شماری از بانوان تجارت پیشه با تأیید گفته‌های رئیس شبکۀ زنان برای توسعۀ تجارت می‌گویند، اکنون با مشکلات زیادی روبه‌رو هستند.
رحیمه حاجی‌زاده که در بخش تولید زیورات و لباس فعالیت می‌کند، گفت: “مشکلات عمدۀ ما در بخش مالی، نبود بازار و وضع امنیتی است که ما در بخش تجارت عقب مانده ایم، کارخانۀ زرگری ما مسدود مانده است آنهم بخاطر نبود امکانات.”
این بانوان از حکومت طالبان و جامعۀ جهانی می‌خواهند تا از روند کار آنان حمایت کنند.
در همین حال وزارت صنعت و تجارت حکومت طالبان می‌گوید، این وزارت کارهایی را برای رشد و پیشرفت تجارت بانوان در کشور انجام داده است.
مولانا زهیر، سخنگوی این وزارت گفت: “وزارت تجارت برای جوازدهی به خانم‌ها کدام مشکل ندارد، بلکه برای فراهم سازی تسهیلات به خانم‌ها تلاش دارد و هیچ مشکلی در برابر صنعت و تجارت زنان در افغانستان وجود ندارد.”
او گفت که به هدف تشویق و فروش محصولات بانوان همین اکنون نمایشگاه عیدانه برای بانوان در کابل برگزار شده است. اما وی در مورد چگونگی راه‌ اندازی این نمایشگاه توضیحات بیشتر نداد.
شبکۀ زنان افغان برای توسعۀ تجارت چند ماه پیش از ایجاد بازارهای فروش محصولات زنان به رادیوآزادی خبر داده بود.
اکنون با گذشت بیش از هشت ماه از حاکمیت طالبان در افغانستان، مسئولان این شبکه می‌گویند که نه تنها این بازارها ایجاد نشدند، بلکه بیشتر کارخانه‌های تولیدی بانوان تجارت پیشه ورشکست شده و با مشکلات زیادی روبه‌رو شده اند.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=7347

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.