• امروز : شنبه, ۱۵ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
3

دلفین ها از کشتی های جنگی روسیه محافظت می کنند

  • کد خبر : 7382
  • 12 ثور 1401 - 9:51
دلفین ها از کشتی های جنگی روسیه محافظت می کنند

تصاویر ماهواره ای نشان داده اند که روسیه دلفین های آموزش دیده را در یک پایگاه دریایی اش در بحیره سیاه مستقر کرده است. این دلفین ها ماموریت رصد تحرکات زیردریایی را برای محافظت از کشتی های جنگی روسیه دارند. سازمان دریانوردی امریکا دریافته که روسیه در زمان حمله اش به اوکرایین، دلفین های آموزش […]

تصاویر ماهواره ای نشان داده اند که روسیه دلفین های آموزش دیده را در یک پایگاه دریایی اش در بحیره سیاه مستقر کرده است. این دلفین ها ماموریت رصد تحرکات زیردریایی را برای محافظت از کشتی های جنگی روسیه دارند.
سازمان دریانوردی امریکا دریافته که روسیه در زمان حمله اش به اوکرایین، دلفین های آموزش دیده را به منظور استفاده در عملیات نظامی در دریای سیاه مستقر کرده است.
این سازمان یک انجمن مستقل دفاعی و امنیتی بحری می باشد. تصاویر این انجمن می رسانند که در ماه فبروری و همزمان با حمله روسیه به اوکرایین، دو دلفین در ورودی بندر سواستوپل در نزدیکی جنوب غربی کریمیا رها شده اند. شبه جزیره کریمیا در سال ۲۰۱۴ به خاک روسیه الحاق گردید و منطقه ای استراتیژیک و کلیدی برای نیروهای نظامی روسیه می باشد.
سواستوپل به دلیل نزدیکی به کریمیا یک پایگاه دریایی مهم برای کرملین محسوب می شود. تحلیل سازمان دریانوردی امریکا این است که بسیاری از کشتی های نیروی دریایی روسیه با ارزشی بالا در بندری خارج از برد موشک های اوکرایینی مستقر هستند، اما در برابر خرابکاری های زیردریایی آسیب پذیر می باشند. این دلفین ها ماموریت دارند تحرکات زیردریایی را رصد کرده و از کشتی های روسی محافظت کنند.
قبل از این نیز از دلفین ها در عملیات های نظامی دریایی استفاده شده است. در زمان جنگ سرد، اتحاد جماهیر شوروی و ایالات متحده امریکا دلفین هایی را برای شناسایی مین های دریایی و غواصان دشمن آموزش دادند.
پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی در سال ۱۹۹۱ برنامه آموزش دلفین ها برای استفاده در عملیات نظامی مربوط به خاک اوکرایین شد، اما پس از الحاق کریمیا دوباره به دست روسیه افتاد.
قبلا قراردادی بین دو کشور وجود داشت که اوکرایین و روسیه یک پایگاه استراتیژیک مشترک در این منطقه داشتند، اما پس از تهاجم کرملین و الحاق کریمیا به خاک روسیه، این قرارداد دیگر عملی نمی باشد.
از دیگر حیوانات نیز در مسائل مربوط به جنگ و عملیات های نظامی استفاده می شود؛ مثلا از موش های آموزش دیده در کامبوجیا برای پیدا کردن ماین های زمینی در میدان های جنگ استفاده می شد. در زمان جنگ جهانی اول نیز از کبوترها برای رساندن پیام های مهم در جریان جنگ استفاده می گردید.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=7382

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.