• امروز : چهارشنبه, ۱۲ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
3

طالبان بزرگ‌ترین موزیم دوره اسلامی در غزنی را به پایگاه نظامی تبدیل کردند

  • کد خبر : 7599
  • 21 جوزا 1401 - 18:55
طالبان بزرگ‌ترین موزیم دوره اسلامی در غزنی را به پایگاه نظامی تبدیل کردند

منابع محلی از ولایت غزنی تایید کرده‌اند که طالبان موزیم سلطان عبدالرزاق در ساحه روضه شهر غزنی را به پایگاه نظامی تبدیل کرده‌اند. به گفته منابع، طالبان ماموریت سمت اول حوزه اول امنیتی شهر غزنی را به این مکان تاریخی منتقل کرده و از بسیاری بخش‌های آن به‌عنوان دفتر کاری و زندان استفاده می‌کنند. منابع […]

منابع محلی از ولایت غزنی تایید کرده‌اند که طالبان موزیم سلطان عبدالرزاق در ساحه روضه شهر غزنی را به پایگاه نظامی تبدیل کرده‌اند.
به گفته منابع، طالبان ماموریت سمت اول حوزه اول امنیتی شهر غزنی را به این مکان تاریخی منتقل کرده و از بسیاری بخش‌های آن به‌عنوان دفتر کاری و زندان استفاده می‌کنند.
منابع می‌افزایند که طالبان از چند ماه پیش در این مکان جابه‌جا شده‌اند و به هیچ‌کسی اجازه دیدن از این بنای تاریخی داده نمی‌شود.
به گفته این منابع، اکنون این موزیم تاریخی در حالتی بد قرار دارد و اگر از آن محافظت نشود، امکان نابودی‌اش وجود دارد.
شماری از فرهنگیان در غزنی نیز از مقام‌های محلی طالبان می‌خواهند تا جنگ‌جویان‌شان را از این مکان به جای دیگر انتقال دهند.
گفتنی است که این بنای تاریخی با معماری ویژه در قرن نهم قمری ساخته شده و دارای دو طبقه است. در طبقه پایین آن سلطان عبدالرزاق و دو شاهزاده دیگر تیموریان، مدفون هستند.
در گذشته‌ها در طبقه اول آن، آثار تاریخی ولایت غزنی به نمایش گذاشته می‌شد. تاریخ‌نویسان از این مکان به‌عنوان بزرگ‌ترین موزیم دوره اسلامی و اولین موزیم ولایت غزنی یاد کرده‌اند.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=7599

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.